۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۲۷

گودرزی:

بدون پیش بینی و برنامه قول نمی دهم/ ضرورت ورود بخش خصوصی به بحث ورزش

بدون پیش بینی و برنامه قول نمی دهم/ ضرورت ورود بخش خصوصی به بحث ورزش

شاهرود – خبرگزاری مهر: وزیر ورزش و جوانان با اشاره به کمبود اعتبارات ورزشی در سالجاری گفت: با توجه به این موضوع بدون پیش بینی و برنامه قولی نمی دهم که ثمره آن بیش از 3700 پروژه نیمه تمام باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان شامگاه پنج شنبه با حضور در سالن ولایت فرمانداری ویژه شاهرود در جمع مسئولان، ورزشکاران و خبرنگاران ضمن بیان این مطلب که بدون پیش بینی و برنامه قول نمی دهم تاکید کرد: نگاه ما توزیع عادلانه و عدالت توزیعی برنامه محور است و اگر اینگونه عمل نکنیم مشکلات زیادی در این بخش به وجود خواهد آمد.

وی با بیان این مطلب که معتقدم باید بین گفتار و عمل مسئولان نظام وحدت وجود داشته باشد تا اعتماد سازی شود افزود: بیش از سه هزار و 700 پروژه ورزشی در کشور کلنگ خورده و نیمه تمام باقی مانده و اگر نرخ تورم را در وضعیت فعلی برای مدت ها ثابت در نظر بگیریم سالها برای تکمیل این پروژه ها زمان نیاز است.

ورود بخش خصوصی به بحث ورزش یک ضرورت اقتصادی برای پیشبرد پروژه های عمرانی

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اعتبار پیش بینی شده سالجاری بیش از صد میلیارد تومان نخواهد بود خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید بنا دارد بتواند با غلبه بر قفل های گسترده ای که بر توسعه کشور زده شده با همراهی قوانین و مسئولان نور امید را به دل مردم بتاباند.

گودرزی ورود بخش خصوصی به بحث ورزش را یک ضرورت اقتصادی برای پیشبرد پروژه های عمرانی دانست و تصریح کرد: ایجاد مشوق هایی برای ورود بخش خصوصی در این زمینه و واگذاری زمین های متعلق به ورزش و جوانان به خود این بخش می تواند راهکارهای موثری برای بهبود وضعیت ورزشی در کشور باشد.

وی با تاکید بر این که باید از میزان اعتبار در نظر گرفته شده مقداری را برای دفاع آبرومندانه از وضعیت قهرمانان کشور صرف کنیم عنوان کرد: اگر در این زمینه افت کنیم یعنی در کشور از ثبات و ضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستیم.

سرانه فضای ورزشی شاهرود بیشتر از میانگین کشوری است

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت ورزش در سالم سازی جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و بیماری های خانواده اذعان داشت: ورزش به عنوان عنصر فرهنگی می تواند بسیاری از معضلات جامعه را کمرنگ کرده یا به طور کلی از بین ببرد.

گودرزی با بیان این مطلب که میانگین سرانه فضای ورزشی کشور 70 سانتی متر است ابراز داشت: در شهر تهران این میزان 33 سانتی متر و در شاهرود حدود 83 سانتی متر است که این نشان دهنده این است که سرانه این فضا در شاهرود بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با یادآور این که نمی توان به پروژه های زیر 90 درصد پیشرفت بودجه اختصاص داد تاکید کرد: دوستان تقاضای کلنگ زنی جدید نداشته باشند چرا که تامین مالی این پروژه ها از توان مالی ما خارج است.

بزرگتر شدن سمن ها باعث کوچک شدن مشکلات جامعه می شود

عضو کابینه دولت یازدهم میزان بهره وری کشور در زمینه پروژه های ورزشی را زیر 25 درصد خواند و ابراز داشت: این مشکلات و عدم بهره مندی بانوان از فضای ورزشی مفید با مدیریت مناسب و مدبرانه قابل حل است.

گودرزی با تاکید بر اینکه با واگذاری قسمتی از کار به خود مردم می توان بخش عمده ای از مشکلات را حل کرد اظهار داشت: این اتفاق با تمرکز گرایی محقق نخواهد شد، به همین دلیل ورود بخش خصوصی و سمن ها می تواند به ما کمک شایان ذکری در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که هر چقدر سمن ها بزرگتر شود مشکلات جامعه هم کوچک تر خواهد شد بیان داشت: رویکرد ما نگاه بهتر به ورزش همگانی است که امیدواریم بتوانیم با همکاری مدیر کل تربیت بدنی استان به این هدف دست پیدا کنیم.

تفاهم نامه هایی که مدت هاست روی زمین مانده

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مکتب شیعه گفت: شهرستان شاهرود در زمینه فضاهای ورزشی موقعیت مناسبی ندارد.

کاظم جلالی با اشاره به اینکه بیارجمند و کلاته خیج از توابع شهرستان شاهرود فاقد هر گونه امکانات ورزشی هستند افزود: شهرستان میامی نیز با وجود مستقل شدن همچنان از مشکلات عدیده ای در زمینه فضاهای ورزشی رنج می برد.

وی با اشاره به ظرفیت نظامیان، سپاه، تیپ ده محرم و لشکر 58 ذوالفقار و انعقاد تفاهم نامه هایی بین وزرای قبلی و دانشگاه برای ساخت ورزشگاه برای این قشر خاطر نشان کرد: متاسفانه این تفاهم نامه ها به دست فراموشی سپرده شد و هنوز کاری در این زمینه انجام نشده است.

60 درصد تیم های قهرمان استان سمنان را شاهرود تشکیل می دهد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود نیز با یادآوری این که در شاهرود 42 هئیت ورزشی آقایان و 35 هیئت ورزشی بانوان مشغول فعالیت هستند تصریح کرد: این شهرستان در رشته های مختلف از جمله والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، رزمی و ... در تیم های کشوری عضو دارد و به مراحل مسابقات کشوری و جهانی هم صعود داشته است.

محمد علی رحیمیان با بیان این مطلب که 60 درصد تیم قهرمان استان سمنان را شهرستان شاهرود تشکیل می دهد عنوان کرد: متاسفانه با وجود تمام این قابلیت ها ورزش این منطقه از نبود اسپانسر و مشکلات عدیده خصوصی سازی رنج می برد.

وی به فرسودگی استادیوم 40 ساله شهید اکبری اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه این استادیوم به دلیل عمر زیاد و عدم رسیدگی و مرمت تقریبا به مخروبه تبدیل شده و وضعیت مناسبی برای استفاده ورزشکاران ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود در پایان، مشکلات معلولان و جانبازان شهرستان برای استفاده از فضاهای ورزشی را یادآور شد و ابراز داشت: متاسفانه بیشتر فضاهای ورزشی در زیر زمین ها یا سالن های نامناسب قرار دارد که امکان استفاده را از معلولان که بیشتر آن ها را جانبازان دفاع مقدس تشکیل می دهند گرفته است.

در پایان این جلسه، یادواره شهدای ورزشکار در مسجد رسول اکرم (ص) دانشگاه شاهرود با حضور وزیر و همراهان و مسئولان شهری برگزار شد.

کد خبر 2354743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha