۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸

لاله افتخاری:

جایگاه دختران و زنان در اسلام باید بخوبی تبیین شود

جایگاه دختران و زنان در اسلام باید بخوبی تبیین شود

ارومیه – خبرگزاری مهر: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید جایگاه دختران و زنانمان را در اسلام خوب تبیین کنیم تا بتوانیم در عرصه فرهنگی موفق تر باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، لاله افتخاری در آیین اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان دختر سراسر کشور که پنجشنبه شب در ارومیه برگزار شد با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم کارها و اعمال ما رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرد عنوان کرد: جوانان و نوجوانان ما باید خودشان را به روز کنند و همانگونه که دشمن به ما حمله فرهنگی می کند ماهم به آنان پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: پیروی از حضرت محمد مصطفی پیامبر اکرم اسلام (ص) و حضرت فاطمه زهرا (س) دختر یگانه آن حضرت که الگوی زنان مسلمان عالم است می تواند رنگ و معنویت خاصی به زندگی ما ببخشد.

افتخاری اظهارداشت: پیامبر اکرم (ص) بسیاری از دشمنانشان را که به آن حضرت اهانت می کردند با رفتار و کلام قرآنی شان هدایت کردند و این نشان از تبلور آیات قرآنی در اعمال و رفتار ایشان دارد.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی می تواند در نخبه پروری و سوق دادن دانش آموزان کشور به سوی قرآن و عترت و معارف غنی اسلام موثر باشد و این دانش آموزان به سر حلقه هایی برای فعالیتهای عظیم قرآنی در آینده تبدیل شوند.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: این مسابقات باید تبدیل به فرصتهایی شود تا دانش آموزان بتوانند در آینده بیشتر از گذشته به معارف قرآنی و ترویج آن در جامعه بپردازند.

محمدرضا مصیب زاده افزود: بر این عقیده ایم که تمام دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات افراد برتر هستند و ارتقاء فرهنگ قرآن و عترت مهمترین هدف از برگزاری این رقابتهاست.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) به قرآن و معارف آن اهمیت فراوانی می دادند و بر این عقیده بودند که قرآن نباید در حاشیه قرار داشته باشد و باید وارد متن جامعه شود.

آیت الله سیدعلی اکبر قرشی با بیان اینکه احترام مردم در نزد پیامبر اسلام (ص) به قرآن خواندن بوده ادامه داد: حاملان قرآن در روز محشر در صف انبیا و مرسلین خواهند بود و بهترین انسانها کسانی هستند که در راه تعلیم و تعلم قرآن فعال باشند زیرا قلبی که قرآن در آن باشد خداوند آن قلب را عذاب نخواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات اظهار کرد: مسابقات پسران دانش آموز کشور از 22 تا 25 مرداد و مسابقات دختران دانش آموز نیز روزهای 27 تا 30 مرداد ماه در ارومیه برگزار شد.

فریدون سیدمصطفوی افزود: یک هزارو 386 دانش آموز در این دوره از مسابقات حضور داشتند و از دانش آموزان شرکت کننده در سی و دومین دوره مسابقات قرآن نیز، 891 قاری پسر و 495 قاری دختر هستند که به مدت 9 روز با هم به رقابت پرداختند.

وی گفت: این دانش آموزان بعد از گذراندن سه مرحله مسابقات آموزشگاهی، شهرستانی و استانی به مسابقات کشوری راه یافته اند.

سیدمصطفوی اظهار داشت: این مسابقات بین دانش آموزان دوره های تحصیلی دوره اول متوسطه در مقطع هفتم و نهم و دوره دوم متوسطه در مقاطع اول، دوم، سوم و چهارم متوسطه برگزار شد.

در سی و دومین دوره از رقابتهای قرآنی دانش آموزان کشور در ارومیه از 100 دانش آموز پسر و 60 دانش آموز دختر که موفق به کسب امتیاز شدند با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

همچنین در مراسم اختتامیه این مسابقات از مختار صادق زاده به عنوان مداح اهل بیت (ع)، محمد عیوضی فعال قرآنی، آیت الله قرشی و علی برزگر رئیس ستاد اقامه نماز استان با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

تندیس مسابقات نیز به مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس به عنوان میزبان سال آینده این مسابقات اهدا شد.

کد خبر 2354888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha