۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵

در سالروز شهادت امام صادق(ع)/

قم سیاهپوش شهادت صادق آل محمد(ص) شد/ گرامیداشت شهدای فیضیه

قم سیاهپوش شهادت صادق آل محمد(ص) شد/ گرامیداشت شهدای فیضیه

قم - خبرگزاری مهر: شهر مقدس قم همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب جعفری، یکپارچه سیاهپوش و غرق در ماتم و عزا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) از شامگاه پنج شنبه و همزمان با شب شهادت در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و همچنین در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران با حضور اقشار مختلف مردم و عزادارن آغاز شد.

از صبح جمعه نیز شهر مقدس قم شاهد حضور گسترده زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) بود که همراه با دسته‌های عزاداری و سینه زنی در غم جانگاه شهادت جانسوز صادق آل محمد(ص) اشک ماتم ریختند.

مردم عزادار قم در قالب دسته جات سینه‌زنی و زنجیرزنی، به منظور عرض تسلیت؛ بـه سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) راهسپار شدند تا این غم بزرگ را به حضرت فـاطمـه معصومه(س) تسلیت و تعزیت گویند.

مراسم عزاداری در بیوت مراجع معظم تقلید نیز قبل از ظهر جمعه با حضور شاگردان مکتب امام جعفر صادق(ع) و با سخنرانی واعظین و نوحه خوانی مداحان اهل بیت(ع) برپا شد.

مراسم عزاداری به مناسب شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیت آیت الله العظمی وحید خراسانی و با حضور طلاب و روحانیون حوزه علیمه و اقشار مختلف مردم عزادار قم برگزار شد که بعد از این مراسم همانند سالهای گذشته دسته عزاداری به منظور عرض تسلیت شهادت ششمین امام شیعیان به ساحت کریمه اهل بیت(س) با حضور آیت الله وحید، رهسپار حرم حضرت معصومه(س) شدند.

در این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت و همپای این مرجع تقلید و سایر عزاداران از خیابان شهدا به سمت حرم مطهر حرکت کردند.

مراسم بزرگ عزاداری هیئت خادم الرضا(ع) نیز شامگاه پنج شنبه و همزمان با شب شهادت امام صادق(ع)؛ در ورزشگاه دو هزار نفری حیدریان و با حضور خیل گسترده عزاداران و به خصوص جوانان برگزار شد که لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور پیدا کرد که در این مراسم یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه به ویژه کودکان و نوجوانان گرامی داشته شد.

بر اساس این گزارش مراسم عزاداری از سوی بیت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت شهادت امام صادق(ع) و همچنین بزرگداشت شهدای فیضیه که بدست رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۴۲ به خاک و خون کشیده شدند بعد از ظهر امروز جمعه از ساعت ۱۸ در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می‌شود.

 

کد خبر 2355022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha