۱ شهریور ۱۳۹۳، ۸:۵۱

شب گذشته صورت گرفت:

تظاهرات مردم واشنگتن و لس آنجلس در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا

تظاهرات مردم واشنگتن و لس آنجلس در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا

شب گذشته مردم واشنگتن و لس آنجلس در اعتراض به خشونت پلیس این کشور که در دو هفته گذشته موجب کشته شدن دو نفر در ایالت میسوری شده دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شماری از معترضان با تجمع در برابر کاخ سفید در واشنگتن خواستار اصلاح مقررات و روشهای آموزش پلیس شدند.

این در حالی است که تظاهرات مردم در فرگوسن ایالت میسوری همچنان ادامه دارد. البته روز گذشته خبرهایی در مورد برقراری آرامش در این شهر و خروج گارد ملی از خیابان های آن منتشر شده بود.

بر همین اساس روز گذشته در لس آنجلس نیز تظاهراتی در محکومیت اقدمات خشونت بار پلیس آمریکا برگزار شد. این اعتراض در پارک لیمرت انجام شد.

جمعه هفته گذشته نیز چندین شهر آمریکا صحنه برگزاری تظاهرات های اعتراض آمیز بود. دلیل این اعتراضات کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست بدست پلیس در شهر فرگوسن بود و پس از آن نیز در ادامه اعتراضات یک سیاه پوست دیگر نیز در حومه میسوری کشته شد.

شهر فرگوسن در ایالت میسوری از یکشنبه شب 19 مرداد ماه ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری است. عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود. بر اساس این گزارش، دست کم 6 بار به سوی "مایک براون" شلیک شده که در دو مورد به سمت سر وی نشانه گیری شده است.

کد خبر 2355108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha