۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰

همراه با تجلیل از سوریان و آزادگان؛

مراسم گرامیداشت هفته دولت در اداره ورزش و جوانان تهران برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته دولت در اداره ورزش و جوانان تهران برگزار شد

نشست هم انديشي اداره كل ورزش و جوانان استان تهران در گراميداشت هفته دولت "آرامش و امید" با حضور معاون سياسي اجتماعي استانداري تهران، نمايندگان مجلس، فرمانداران و نژادفلاح مدير كل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اين نشست كه دكتر چاووشي معاون استاندار، مهندس گروسي و دكتر طلا نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، جمالي پور فرماندار شهرستان ري و حقيقي فرماندار اسلامشهر، سردارآقامير رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران و حيدريان شهردار ورامين به عنوان ميهمانان ويژه حضور داشتند، از قهرمانان نامي و جهاني استان تهران و از آزادگان سرافراز اداره كل تجليل شد.

در اين نشست روساي ادارات حوزه و شهرستان، روسا و نايب رئيسان هيات هاي ورزشي استان تهران و روساي ستادي اداره كل نيز حضور داشتند و ضمن آشنايي با ديدگاه هاي ميهمانان، تني چند از آنان به نمايندگي مسايل و مشكلات خود را با معاون استاندار و نمايندگان مجلس درميان گذاشتند.

در جريان اين نشست، ابتدا نژادفلاح مديركل و در ادامه دكتر طلا و مهندس گروسي و همچنين دكتر چاووشي به بيان نظرات خود درخصوص عملكرد دولت در آستانه هفته دولت و ورزش پايتخت به عنوان الگوي كشور پرداختند و در ادامه مراسم از قهرمانان گذشته و حال جمهوري اسلامي ايران كه افتخار آفرينان ورزش پايتخت هستند، با اهداي لوح، تقدير شد.

دراين مراسم از محمد نصيري قهرمان سه دوره بازيهاي المپيك، بيابانگرد قهرمان ارزنده كشتي فرنگي، حميد سوريان قهرمان المپيك و جهان و زكيه رحمانی قهرمان كاراته آسيا به مناسبت هفته دولت تجليل شد و لوح تقدير آنها توسط دكتر چاووشي، جمالي پور، حقيقي و سردار آقامير اهدا گرديد.

سخنران بعدي اين مراسم معاون توسعه منابع انساني و پشتيباني اداره كل بود. احمد نامني مهمترين مساله اداره كل را كمبود اعتبار ذكر كرد و گفت: بايد نگاه ويژه تري به بحث اعتبارات ورزش تهران وجود داشته باشد، به خصوص بحث پرسنلي، رفاهي، حقوقي و مزايا.

در ادامه حسن ميرزاآقابيك معاون توسعه امور ورزش اداره كل از هدف گذاري در بخش ورزش و پرمخاطب بودن ادارات ورزش و جوانان در بين دستگاه هاي اجرايي استان و كشور گفت ‌و افزود: در حالي كه سهم ورزش در دستگاه هاي اجرايي كمترين است، اما بيشترين انتظارات از ورزش است تا نشاط و شادابي و سلامت را در جامعه ايجاد كند.

سخنران ديگر نشست هم انديشي، سردار آقامير رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران بود كه ضمن تقدير از تعامل و همكاري اداره كل و استانداري تهران با شهرداري، به بيان عملكرد شهرداري تهران در حوزه ورزش پرداخت.

وي گفت: در حوزه ورزش شهرداري، راهبرد جدي توسعه ورزش همگاني براساس رهنمودها و ديدگاه هاي مقام معظم رهبري است. در واقع اگر مي خواهيم تحول اساسي در فرهنگ كشور در زمينه هاي مختلف ايجاد شود بايد در جهت تحقق منويات رهبري حرکت کنیم.

رئيس اداره ورزش و جوانان حوزه شمالغرب تهران نيز به نمايندگي از حوزه هاي پايتخت گفت: دو عامل مهم درخصوص ورزش استان تهران وجود دارد كه يكي مديريت پايدار و ديگري بودجه پايدار است.

جعفر زرنگار افزود: قبل از سال 85، مديريت 17 ساله داشتيم، اما از سال 85 تا 93، 7 مدير كل منصوب شده كه عمر مديريتي يك ساله داشته اند و فقط دكتر نژادفلاح تاكنون دو سال مديريت ورزش استان تهران را بر عهده داشته است.

وي از خدمات ارزنده نژادفلاح به ورزش پايتخت گفت و ادامه داد: عزيزان حاضر در اين نشست، سرمايه هاي واقعي پايتخت هستند، اما در بخش بودجه و مسايل مالي، مشكلاتي از گذشته به جا مانده كه استاندار تهران مي تواند ما را در اين بخش ياري كند.

رئيس اداره ورزش و جوانان شميرانات نيز به نمايندگي از ادارات شهرستان ها گفت: ورزشي ها تخصصي ترين ادارت هستند و كارمندان آن بايد تخصص داشته باشند.

اميرحسين پيرواني از برگزاري جشنواره فجر به عنوان قوي ترين برنامه طي دوسال گذشته ياد كرد و گفت: اين جشنواره در 50 رشته در تمامي شهرستان ها و شهر تهران به عنوان دورنماي المپيك برگزار شد كه ويژگي بارز آن شناسايي استعدادها بود، اما براي پرورش آنها نياز به فضاي لازم داريم كه اميدوارم تمهيدات لازم دراين ارتباط درنظر گرفته شود.

رئيس هيات نجات غريق استان تهران نيز به نمايندگي از روساي هيات هاي ورزشي، ضمن تقدير ازتلاشهاي دكتر نژادفلاح و معاونين اداره كل، حضور نژادفلاح را در ورزش پايتخت يك فرصت دانست.

بهروز اسفندياري گفت: امكانات پايتخت كم است و بايد ديدگاه نسبت به استان تهران عوض شود. بايد جايگاه ورزش استان درعرصه هاي مختلف حفظ گردد.
وي ادامه داد: تفكر اهميت دادن به مديران پايتخت و بويژه ورزش پايتخت، مهم ا ست و اداره كل ورزش و جوانان استان تهران مي تواند، ‌نقش پويايی در ورزش كشور داشته باشد و در اين راه، استانداري تهران مي تواند نقش جدي و پررنگي را ايفا نمايد.

از ديگر سخنرانان اين مراسم، معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ري بود كه گفت: در آستانه هفته دولت يادآوري مي كنم؛همه تلاش آن است كه دولت، خدمتگزار مردم باشد و بتواند به تعهدات خود عمل كند كه يكي از آنها، توجه به ورزش است.

دكتر جمالي پور افزود: پيشرفت و سرعت رشد كشور در گرو سرمايه گذاري است و براي داشتن جامعه اي شاداب، سلامت و با نشاط بايد در ورزش سرمايه گذاري خوبي انجام شود.
وي گفت: شهرري، امروز پايه و اساس كشور و افتخار ورزش ايران است، اما مظلوم واقع شده، در حالي كه 5 مدال المپيك متعلق به اين شهرستان است. انشاالله با كمك دولت و استانداري تهران، مشكلات حل و محروميت ها جبران خواهد شد.

آخرين سخنران نشست، فرماندار اسلامشهر بود كه ضمن تبريك هفته دولت، گفت: از نژادفلاح به خاطر برگزاري اين نشست قدرداني مي كنم و توفيقات امروز ورزش اسلامشهر مديون حمايت هاي مديركل ورزش و جوانان استان تهران و تلاش آرميان رئيس اداره ورزش و جوانان اين شهرستان است.

حقيقي در ادامه از مدال آوري ورزشكاران اسلامشهر و كمبود سرانه ورزشي گفت و از تلاش هاي خوبي كه علي رغم اين كمبودها صورت گرفته، ياد كرد.
گفتني است كه در پايان اين نشست، توسط حميدسوريان و محمد نصيري، لوح تقدير اداره كل به استاندار تهران، به دكتر چاووشي معاون سياسي اجتماعي استاندار اهدا شد. همچنين لوح هاي تقديري به دكتر چاووشي، دكتر طلا، مهندس گروسي، سردار آقامير، دكتر جلالي پور و حقيقي اهدا گرديد.

پايان بخش مراسم، تجليل از همكاران آزاده اداره كل ورزش و جوانان استان تهران بود و طي آن از اصغر فاتحي، امرالله حاجی و بهروز شاهی، حمید خوشیاری تجليل شد.

کد خبر 2355240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha