۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱

نریمان:

شهر جدید شیخ بهایی در شهرستان اصفهان ایجاد می شود

شهر جدید شیخ بهایی در شهرستان اصفهان ایجاد می شود

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور خبر از ایجاد چهارمین شهر جدید در استان اصفهان با عنوان شهر جدید شیخ بهایی داد و گفت: مطالعات اولیه این طرح صورت گرفته و پس از بازنگری و بررسی نهایی این شهر جدید ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن نریمان در حاشیه بازدید از شهرهای جدید اصفهان، اظهار داشت: شهر جدید شیخ بهایی در شمال شرق شهرستان اصفهان احداث میشود که با احداث این شهر جدید تعداد شهرهای جدید در استان اصفهان به 4 شهر جدید و در کشور به 18 شهرجدید افزایش می یابد.

وی با اشاره به بازدید خود از روند اجرای پروژه های زیربنایی و خدمات روبنایی در شهر جدید مجلسی و همچنین ساخت مسکن مهر در این شهر گفت: با مشارکت بخش خصوصی و مردم هم اکنون شاهد اسکان حداکثری شهروندان در این شهر نسبت به سالهای قبل هستیم بگونه ای که در حال حاضر حدود 10 هزار نفر در این شهر جدید زندگی میکنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در کشور بیش از دو میلیون واحد مسکونی مسکن مهر در حال احداث و یا واگذاری است که سهم شهرهای جدید 4 هزار  واحد است.

وی در ادامه گفت: در شهر جدید مجلسی احداث بیش از شش هزار واحد مسکونی مسکن مهر در برنامه بوده که تاکنون بیش از سه هزار واحد تحویل داده شده و تا پایان امسال با تحویل هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان، بیش از چهار هزار واحد واگذار میشود.

نریمان افزود: هم اکنون ساخت مسکن مهر در کشور با پیشرفت 85 درصدی و در شهرهای جدید با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال اجرا است.

وی با اشاره به این که هم اکنون شاهد بهره برداری از چندین پروژه زیربنایی و روبنایی در شهر جدید مجلسی هستیم، افزود: احداث فضاهای آموزشی ، فرهنگی، تفریحی و مذهبی در کنار احداث واحدهای تجاری، خدماتی، بهداشتی و درمانی از اولویت برنامه های شرکت عمران شهرهای جدید است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به اجرای پروژه متروی شهرهای جدید استان اصفهان اشاره کرد و گفت: مسیر این پروژه از اصفهان به سمت شهر جدید بهارستان ، مبارکه ، شهرجدید مجلسی ، زرین شهر و شهر جدید فولاد شهر است که مطالعات اولیه و اجرایی این طرح صورت گرفته و آزاد سازی بخشي اراضی در مسیر مترو انجام شده و امیدوارم بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

در این بازدید که محمود زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، سلیمانی فرماندار شهرستان مبارکه و مدیران عامل شرکت های عمران شهرهای جدید بهارستان و مجلسی حضور داشتند، محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی گزارشی از روند اجرایی پروژه های عمرانی و خدماتی در این شهر ارائه کرد.

وی گفت: شهر جدید مجلسی در سال 72 تاسیس و هم اکنون بالغ بر 10 هزار نفر در این شهر سکونت دارند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی افزود: امسال توسط شرکت عمران شهر جدید مجلسی 40 میلیارد تومان پروژه مشارکتی با بخش خصوصی در حال اجرا است.

وی ادامه داد:همچنین بیش از 30 میلیارد تومان پروژه خدمات روبنایی توسط این شرکت که شامل احداث مدرسه ، مسجد ، فرهنگسرا، مراکز بهداشتی درمانی، پاسگاه نیروی انتظامی، فضاهای ورزشی و تفریحی و پارک، است، در حال اجرایی شدن است.

احمدی در ادامه با اشاره به افتتاح و واگذاری هزار واحد مسکن مهر در آینده نزدیک در شهر جدید مجلسی گفت: واحدهای مسکن مهر در این شهر از تمامی امکانات و تاسیسات شامل آب و فاضلاب ، برق ، گاز ، تلفن ، اماکن تجاری و خدماتی و سیستم حمل و نقل عمومی برخوردار هستند.
 

کد خبر 2355342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha