۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۵۰

حجت الاسلام صالحی منش:

تغییر الگوی کشت در قم ضروری است/ شرایط صادرات محصولات کشاورزی قم فراهم شود

تغییر الگوی کشت در قم ضروری است/ شرایط صادرات محصولات کشاورزی قم فراهم شود

قم - خبرگزاری مهر: استاندار قم تغییر الگوی کشت در قم را از اولویت‌های اصلی خود عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید با جدیت بیشتری در این عرصه وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش به همراه معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان صبح شنبه در بازدید از بخش مرکزی قم، ابتدا با حضور در امامزادگان طیب و طاهر، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

استاندار قم سپس در بازدید از واحد کشاورزی و دامپروری در شهر قنوات با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی و دامپرری، بر ضرورت رسیدگی جدی به مشکلات و دغدغه‌های این بخش تاکید کرد.

وی با اشاره به حجم تولیدات مازاد بر مصرف کشاورزی و دامپروری قم اضافه کرد: باید زمینه‌های افزایش صادرات محصولات مازاد استان به دیگر استان‌ها و کشورهای مجاور فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در ادامه با اشاره به مشکل کم آبی در استان قم، تغییر الگوی کشت و تبدیل مزارع به باغات را مورد تاکید و از اولویت‌های اصلی خود عنوان و خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید با جدیت بیشتری در این عرصه وارد عمل شود.

استاندار قم همچنین از جاده قم - قنوات بازدید و بر لزوم رفع مشکلات راه‌های دسترسی بخش تاکید کرد.

بزرگ‌ترین میدان دپوی گاز ایران در بخش مرکزی قم

حجت الاسلام صالحی منش سپس در جلسه شورای اداری بخش مرکزی که در مسجد جامع شهر قنوات برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بر ضرورت تلاش مسئولان استان برای رفع مشکلات این بخش تاکید کرد.

استاندار قم با اشاره به قرار گرفتن بزرگ‌ترین میدان دپوی گاز ایران در بخش مرکزی قم و سکونت بیش از 28 هزار نفر جمعیت در این بخش، موقعیت این بخش را بسیار ویژه عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های استان باید برای عمران و آبادانی و رفع مشکلات مهم این بخش از جمله راه دسترسی، بهداشت و درمان و زیرساخت‌های عمرانی تلاش جدی را داشته باشند.

حجت الاسلام صالحی منش با بیان اینکه توسعه باید برای همه مردم باشد، عدالت در توزیع امکانات و خدمات و رسیدگی به همه بخش‌های استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در توسعه زیرساخت‌ها همه بخش‌های استان قم باید از توجه عادلانه مسئولان برخوردار باشند.

مقام عالی دولت در استان همچنین توسعه بخش‌ها را لازمه همکاری مردم با مسئولان عنوان و خاطرنشان کرد: مشارکت و تعامل خوب مردم با مسئولان نوید بخش پیشرفت و سازندگی بخش مرکزی بخش خواهد بود.

استاندار قم با تقدیر و تشکر از تلاش دستگاه‌های دست اندرکار عمران و آبادانی استان، خاطرنشان کرد: رشد و توسعه استان و رفع محرومیت‌های آن در گرو کار و تلاش جدی و همه جانبه است.

دیدار استاندار قم با خانواده شهدای قنوات

استاندار قم در جریان سفر به بخش مرکزی، با خانواده دو تن از شهدای شهر قنوات دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در دیدار با خانواده معظم شهیدان احمد جلالی و ابوالفضل سعادت خانی، به مقام شهدا، خصوصا شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر ادای احترام کرد.

استاندار قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام جنگ تحمیلی، به افتخارآفرینی شهیدان و ایثارگران اشاره و تصریح کرد: رمز پیروزی این بزرگواران در نبرد با دشمنان اخلاص در عمل و جهاد در راه خدا بود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز میراث گرانبهایی است که از شهدا به دست ما رسیده است اضافه کرد: مسئولین باید با تلاش و مجاهدت در حفظ و حراست از این میراث گرانب‌ها اهتمام داشته باشند.
 

کد خبر 2355642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha