۳ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۴۹

نوربخش در گفتگو با مهر:

فرصت زيادي براي آماده‌سازي نداشتيم/ برخي فرنگي‌كاران مراقب وزن خود نيستند!

فرصت زيادي براي آماده‌سازي نداشتيم/ برخي فرنگي‌كاران مراقب وزن خود نيستند!

مربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان در آستانه برگزاري آخرين اردوي آماده‌سازي براي حضور در رقابتهاي جهاني گفت: كشتي فرنگي با توجه به فراز و نشيب‌هاي اين رشته در سالجاري، فرصت زيادي را در اجراي برنامه‌هاي آماده سازي از دست داد.

ناصر نوربخش در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب اظهار داشت: تازه ترين اردوي فرنگي كاران ملي پوش به تازگي تمام شده و مسافران رقابتهاي جهاني ازبكستان بايد از روز 5 شهريور در آخرين اردوي خود حضور يابند،‌اما آنچه مسلم است ما زمان زيادي را براي آماده سازي از دست داديم.

وي ادامه داد: رفت و آمدهاي مختلف در بين اهالي كشتي فرنگي،‌ چه در كادر فني و چه در جمع ملي پوشان و نفرات عنوان دار اين رشته باعث تا زمان زيادي هدر رود و بيشتر زمان و انرژي فدرسيون كشتي و اهالي اين رشته،‌صرف حل و فصل اين مشكلات حاشيه اي شود.

نوربخش تصريح كرد: مطمئنا اگر كادر فني تيم ملي مي توانست از زمان موجود به خوبي استفاده كند،‌ فرنگي كاران اعزامي به رقابتهاي جهاني و بازيهاي آسيايي هم اكنون در شرايط بسيار بهتر و آماده تري قرار داشتند. البته هم اكنون نيز تيم خوب و آماده اي در اختيار داريم،‌اما اگر زمان را از دست نداده بوديم،‌شرايط بسيار بهتري داشتيم.

مربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان در خصوص آخرين اردوي آماده سازي مسافران رقابتهاي جهاني گفت: اردوي پاياني فرنگي كاران از اوايل شهريور و تا زمان اعزام به ازبكستان برگزار مي شود و بيشتر برنامه هاي آماده سازي به تثبيت شرايط بچه ها و تمرينات فني و سبك اختصاص خواهد داشت.ما در اردوي قبلي فشار زيادي را به ملي پوشان وارد كرديم كه بايد اين فشار رفته رفته تا زمان اعزام به رقابتهاي جهاني كاهش يابد و فرنگي كاران كاملا مهياي حضور در ميدان شوند.

وي با انتقاد از برخي فرنگي كاران اردونشين و ملي پوش افزود: متاسفانه برخي از فرنگي كاران هنوز باور ندارند كه بايد مراقب شرايط وزني خود باشند و كنترل چنداني بر وزن خود ندارند. برخي از فرنگي كاران حتي وزني معادل ديگر همقطاران خود در يك يا دو وزن بالاتر دارند و بايد براي سر وزن رسيدن فشار بيشتري را تحمل كنند.

نوربخش در خاتمه گفت: تجربه و منطق نشان مي دهد نبايد همه كارها را به روز آخر موكول كرد و ملي پوشان اعزامي به رقابتهاي جهاني هم بايد براي سر وزن رسيدن از هم اكنون وارد عمل شوند. مطمئنا كاهش وزن بالا در روزهاي اعزام و حضور در مسابقات جهاني،‌لطمه بزرگي به آمادگي ايده آل كشتي گيران وارد مي كند. در نتيجه ما در اردوي پاياني فشار و دقت زيادي در كنترل وزن بچه ها داريم تا به مشكل خاصي در رقابتهاي جهاني نخوريم.

کد خبر 2355863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha