۲ شهریور ۱۳۹۳، ۲۰:۳۱

محمد عربی در گفتگو با مهر:

جریان آب‌های آلوده حبله رود از شبکه بهره‌وری خارج و به دشت کویر هدایت شد

جریان آب‌های آلوده حبله رود از شبکه بهره‌وری خارج و به دشت کویر هدایت شد

گرمسار – خبرنگار مهر: دبیر شورای مدیریت بحران شهرستان گرمسار ضمن اشاره به واژگونی یک دستگاه تانکر حمل مواد اولیه شوینده طی هفته گذشته در روخانه حبله رود، گفت: برای جلوگیری از مسمومیت احتمالی، جریان آب از شبکه بهره وری خارج و به دشت کویر هدایت شده است.

محسن محمد عربی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هفته گذشته یک دستگاه تانکر حامل مواد پایه شوینده در بالا دست رودخانه حبله رود در منطقه نمرود شهرستان فیروزکوه واژگون و بخشی از مواد شیمیایی آن در مسیر رودخانه حبله رود تخلیه شد.

وی با اشاره به اینکه جریان  آب آلوده به مواد شیمیایی  رودخانه حبله‌رود پس از طی مدت زمان دوازده ساعت وارد حوزه استحفاظی و کانال انتقال  آب شرب شهرستان گرمسار شد خاطر نشان کرد: بلافاصله قبل از رسیدن این آب آلوده به شبکه آبرسانی، توسط کارشناسان فنی شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست، امور منابع آب و شرکت آب و فاضلاب شهری به منطقه اعزام و از این آلاینده ها نمونه برداری کردند.

دبیر شورای مدیریت بحران شهرستان گرمسار تصریح کرد: با تصمیم کارشناسان و برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از مسمومیت احتمالی احشام و دام و همچنین پیشگیری از تخریب اراضی کشاورزی و باغات، جریان آب رودخانه حبله رود از شبکه بهره وری خارج و به دشت کویر هدایت شده است.

محمد عربی در پایان یادآور شد: آخرین نظر کارشناسی که در روز شنبه در فرمانداری شهرستان گرمسار مورد تایید قرار گرفت این است که پس از اعلام گزارشات آزمایشگاهی آب توسط دستگاه های مربوطه و با رفع مشکل آلودگی، آب بطور کامل در شبکه بهره وری جریان یابد.

کد خبر 2356607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha