۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۲۷

مردادپور خبر داد:

راه اندازی 20 هزار شرکت دانش بنیان تا پایان برنامه پنجم توسعه

راه اندازی 20 هزار شرکت دانش بنیان تا پایان برنامه پنجم توسعه

کرج - خبرگزاری مهر: مدیر استانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توجه دولت به شرکتهای دانش بنیان از راه اندازی 20 هزار شرکت دانش بنیان تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مرادپور در نشست تخصصی هفته پژوهش و فناوری استان البرزکه پیش از ظهر دوشنبه در کرج برگزار شد، با اشاره به توجه دولت به توسعه شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: با توجه به اهمیت شرکت های دانش بنیان در پیشرفت علم و فناوری در کشور،  دولت از بدو روی کار آمدن توجه ویژه ای برای توسعه این شرکتها و رفع مشکلاتشان نشان داد. 20 هزار شرکت دانش بنیان در کشور راه اندای می شود و قرار است این شرکت ها با همکاری تمام وزارتخانه ها و سازمان ها در بخش های مختلف فعال شوند.

وی ادامه داد: اکنون سه هزارو 700 شرکت دانش بنیان زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور فعال هستند که تا پایان برنامه پنجم توسعه، تعداد آنها به پنج هزار شرکت می رسد.

دستگاه های اجرایی باید اعتبار ویژه به بخش پژوهش اختصاص دهند

مرادپور با اشاره به حمایت های دولت از بخش پژوهش گفت: طبق بخشنامه جدید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، تمام دستگاه های اجرایی باید اعتبار ویژه به بخش پژوهش اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه سهم سه درصدی اعتباری های پژوهشی دستگاههای اجرایی در بودجه سال جاری دیده نشده، ادامه داد: این در حالی است که این سهم اعتباری درضوابط اجرایی مورد توجه قرار گرفته است.

مرادپور با اشاره به اینکه درسال جاری نگاه پژوهشی ویژه ای به استانهای کشور شده، گفت: در سالهای گذشته تمام برنامه های تحقیقاتی هفته پژوهش در تهران متمرکز بود اما امسال استان ها در اولویت قرار گرفته اند.

کمیته تدوین شاخص های جامع پژوهشی در البرز فعال می شود

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری البرز نیز در این نشست از فعال شدن کمیته تدوین شاخص های جامع پژوهشی در این استان خبر داد.
 
بی بی عصمت سرفرازی در این ارتباط گفت: با فعال شدن این کمیته برنامه های پژوهشی استان با هماهنگی مراکز دانشگاهی و موسسات پژوهشی مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی افزود: این همکاری در کاربردی تر شدن پژوهشها و استفاده از نتایج تحقیقات علمی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

کد خبر 2357131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha