۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۱۷

ایستگاه پمپاژ آب "کشورزه" بعد از 12 سال به مرحله بهره‌برداری رسید

ایستگاه پمپاژ آب "کشورزه" بعد از 12 سال به مرحله بهره‌برداری رسید

الشتر - خبرگزاری مهر: ایستگاه پمپاژ آب "کشورزه" شهرستان سلسله با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، ایستگاه پمپاژ آب کشورزه شهرستان سلسله همزمان با هفته دولت ظهر دوشنبه با حضور استاندار لرستان به بهره برداری رسید.
 
هوشنگ بازوند استاندار لرستان در حاشیه بهره برداری از طرح ایستگاه پمپاژ "کشورزه" شهرستان سلسله در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این ایستگاه پمپاژ 450 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سلسله را آبی می‌کند.
 
وی با اشاره به اعتبار صرف شده برای اجرای این ایستگاه پمپاژ آب عنوان کرد: در مجموع بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از این ایستگاه پمپاژ هزینه شده است.
 
استاندار لرستان طول خط آبرسانی این ایستگاه پمپاژ را هشت و نیم کیلومتر عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ کشورزه از سال 81 آغاز شده که به دلیل کمبود اعتبار طی این چند سال متوقف مانده بود.
 
بازوند کل اراضی کشاورزی شهرستان سلسله را 66 هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: اراضی کشاورزی آبی این شهرستان 24 هزار هکتار است که با بهره برداری از این ایستگاه پمپاژ میزان اراضی آبی این شهرستان به 24 هزار و 450 هکتار افزایش می یابد.
 
وی در ادامه سخنان خود تکمیل ایستگاههای پمپاژ به منظور توسعه آبی کردن اراضی کشاورزی را از اولویتهای مدیریت ارشد استان برشمرد و بیان داشت: امسال نیز دو ایستگاه پمپاژ آب در شهرستان پلدختر به بهره برداری می رسد.
 
استاندار لرستان از روند طولانی احداث ایستگاههای پمپاژ آب در استان انتقاد کرد و گفت: در راستای تکمیل پروژه های موجود در این بخش اولویت بندی صورت گرفته است.
 
بازوند افزود: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته طی سالجاری پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید که تعدادی ایستگاه پمپاژ آب نیز در فهرست این پروژه ها قرار دارند.
 
کد خبر 2357363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha