۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹

منصوری خبرداد:

استان کرمانشاه پایلوت تحقیقات بخش کشاورزی کشور در زراعت دیم شد

استان کرمانشاه پایلوت تحقیقات بخش کشاورزی کشور در زراعت دیم شد

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اجرای تحقیقات کشاوری بر محصول دیم در استان کرمانشاه به عنوان پایلوت کشور با هدف افزایش 25 درصدی محصولات دیم در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشرف منصوری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مجتمع قارچ ماهیدشت از اجرای تحقیقات کشاورزی در حوزه کشت دیم استان کرمانشاه به عنوان پایلوت این طرح در کشور خبر داد.

وی افزود: چند روز اخیر تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت جهادکشاورزی و موسسه تحقیقاتی ایکارد به امضا رسید که براساس مفاد آن استان کرمانشاه به عنوان پایلوت تحقیقات کشاورزی دیم در کشور مشخص شده است.

منصوری تصریح کرد: براین اساس تحقیقاتی روی بخش زراعت دیم استان به مدت پنج سال انجام خواهد شد که هدف از آن رساندن محصولات دیم استان به 25 درصد بیشتر از تولیدات کنونی است.

رئیس جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: در کنار اقدامات و تحقیقات در این زمینه محصولات تولیدی استان که قدرت رقابت دارند نیز معرفی خواهد شد.

وی یادآور شد: برنامه های طرح توسعه کشاورزی استان در حال بازنگری است و در این زمینه تا سطح دورترین روستاها تغییرات اعمال شده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه بازنگری بخش‌های مختلف آب و خاک، گیاهان و آبزیان صورت گرفته و فرمانداران شهرستان‌های استان نیز در این زمینه توجیه شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تلاش برای ارتقای کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی استان خبرداد و گفت: جلساتی را بعد از هفته دولت با بخشداران موضوعات مربوط به زراعت دیم و افزایش راندمان آن را مطرح خواهیم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی هفته دولت 93 طرح کشاورزی در استان کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد که اعتباری بالغ بر 336 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده و موجب اشتغالزایی مستقیم 615 نفر خواهد شد.

 

 

کد خبر 2357758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha