۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۴۱

فاز دوم میدان میوه و تره ‌بار سنندج افتتاح شد

فاز دوم میدان میوه و تره ‌بار سنندج افتتاح شد

سنندج - خبرگزاری مهر: فاز دوم میدان میوه و تره ‌بار شهر سنندج همزمان با سومين روز از هفته دولت و طي مراسمي با حضور جمعي از مسئولان استان و شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه و در سومین روز از هفته دولت با حضور مشاور وزیر صنعت و معدن، فرماندار سنندج، معاون برنامه‌ ریزی استاندار، متولیان سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افتتاح شد.

این طرح با اشتغالزایی بیش از هزار نفر و سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی از 56 مغازه، و چهار پلاک رستوران و باسکول تشکیل شده است.

در حاشیه این مراسم مسئول میدان ميوه و تره ‌بار سنندج اظهار داشت: زمان شروع عملیات ساختمانی این طرح در سال 1386 بوده و مساحت زمین آن 12 هزار و 636 متر مربع با زیر بنای سه هزار و 200 متر مربع است.

صدیق سلیمانی گفت: ایجاد اشتغال وسیع، ثابت و متنوع زیرمجموعه در بازار خرید و فروش، توسعه بازار عرضه و تقاضا در سطح منطقه و خارج از محدوده اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی افزود: همچنین کمک به درآمدهای بیشتر خانوارهای تولید‌ کننده محصولات کشاورزی، ترغیب کشاورزان در راستای اصلاح سیستم تولید و بالا رفتن آمار تولید کشاورزی منطقه از دیگر اهداف راه اندازی میدان میوه و تره بار نام برد.

مسئول میدان ميوه و تره ‌بار سنندج بیان کرد: همچنین در اجرای این طرح توسعه میدان با توجه به رشد جمعیت شهری  و اصلاح نظام توزیع میوه و محصولات کشاورزی مد نظر بوده است.

سلیمانی یادآور شد: ایجاد رقابت سالم در بین مغازه‌ داران میدان بار و حق انتخاب خرید و فروش محصولات به فروشندگان و خریداران، برپایی کانال جذب مشتریان خارج از منطقه از طریق بازاریابی و صادرات محصولات، کمک به اقتصاد داخلی با توجه به حجم معاملات پولی و مالی روزانه و خرید و فروش محصولات در پروژه را دیگر اهداف اجرایی این طرح بیان کرد.

وی در پایان گفت: جمع زمین دو فاز میدان میوه و تربار شهر سنندج40 هزار و 500 متر مربع است و برخورداری از امتیازاتی چون آب، برق، تلفن، گاز و تأسیسات زیرساختی از ویژگی ‌های فاز دوم میدان بار سنندج است.

کد خبر 2357908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha