۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۱۹

13 طرح فرهنگی مذهبی و کشاورزی شهرستان دیر افتتاح شد

13 طرح فرهنگی مذهبی و کشاورزی شهرستان دیر افتتاح شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: در آئینی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر، طرح‌های فرهنگی و مذهبی و کشاورزی شهرستان دیر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بعد از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح طرح‌های هفته دولت شهرستان دیر اظهار داشت: دولت تلاش‌های بسیار زیادی را به منظور توسعه شهرها و روستاها در نقاط مختلف داشته و به همین منظور طرح‌های بسیار مهمی در این مناطق اجرا می‌َود.

محمد حسن پرآور به ظرفیت‌های ویژه کشاورزی شهرستان دیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین موضوعات در کشاورزی استان بوشهر، تامین آب مورد نیاز است که باید تلاش شود که کشاورزی استان بر اساس این موضوع مهم توسعه یابد.

وی در ادامه بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی در کنار طرح‌های گلخانه‌ای شهرستان دیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای اینکه در فروش محصولات بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم باید صنایع تبدیلی و بسته بندی را توسعه دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به تولید حجم بالای گوجه فرنگی در شهرستان دیر اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی  کارخانه تولید رب گوجه فرنگی و دیگر صنایع تبدیلی این محصول در شهرستان دیر ضروری است.

وی افزایش استغال و فروش مناسب محصولات را به عنوان مهمترین مزایای توسعه صنایع تبدیلی عنوان کرد و ادامه داد: ارائه تسهیلات مناسب و رفع مشکلات کشاورزان در کارگروه کشاورزی استان بوشهر بررسی می شود.

چهار خانه عامل در شهرستان دیر افتتاح شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در آیین افتتاح پروژه‌های فرهنگی تبلیغی دیر با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار داشت: توسعه فرهنگی نیازمند همکاری و تلاش همه دستگاه‌ها و باید برنامه‌های مناسبی در این زمینه اجرا کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با اشاره به افتتاح خانه‌های عالم روستاهای مغدان، شهنیا، آبکش و شهربردخون در شهرستان دیر، تصریح کرد: دو میلیارد و 400 میلیون ریال برای ساخت این خانه‌های عالم هزینه شده است.

وی به نقش بسیار مهمی ساخت خانه‌های عالم در توسعه برنامه‌های فرهنگی و دینی در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: تلاش بسیار زیادی به منظور ساخت خانه عامل در روستاهای استان بوشهر صورت گرفته است.

افتتاح طرح‌های کشاورزی در دیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر نیز در این آئین با اشاره به اجرای طرح‌های کشاورزی شهرستان دیر در روستاهای لوحک، لمبدان و شهرهای آبدان و بردخون، اظهار داشت: اشتغال‌زایی برای 28 نفر از مزایای بسیار مهم این طرح‌ها است.

عیسی محمد دوست از سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی برای اجرا و به بهره‌برداری از این طرح‌ها خبر داد و بیان داشت: محصول در گلخانه نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف آب برای تولید محصولات دارد و بازدهی و راندمان بالاتری نیز دارد.

کد خبر 2358214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha