۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۲۵

زرگرپور:

واگذاری ورزشگاه نقش جهان به فولاد مبارکه یا شهرداری اصفهان/ عبور مترو از دروازه دولت قطعی است

واگذاری ورزشگاه نقش جهان به فولاد مبارکه یا شهرداری اصفهان/ عبور مترو از دروازه دولت قطعی است

اصفهان - خبرگزاری مهر: استاندار اصفهان گفت: تا سه هفته دیگر ورزشگاه نقش جهان به دو سرمایه گذار فولاد مبارکه یا شهرداری اصفهان واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ورزشگاه نقش جهان حدود 800 هزار متر مربع مساحت دارد که تقریبا همه این زمین‌ها معارض داشته و باید تکلیف آنها مشخص شود و به همین دلیل این طرح معوق ماند.

وی با اشاره به اینکه سالها این ورزشگاه به خاطر اینکه منتظر اختصاص بودجه دولتی بود معوق ماند، بیان داشت: در سفر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان تکلیف ورزشگاه نقش جهان به استان واگذار شد و تا سه هفته دیگر مکلف شدیم بین دو سرمایه گذار فولاد مبارکه اصفهان و شهرداری یکی را برای واگذاری ورزشگاه نقش جهان انتخاب کنیم.

استاندار اصفهان گفت: ورزشگاه نقش جهان در دو فاز طراحی شده که در فاز اول آن تنها 10 درصد باقی مانده است و فاز دوم آن تنها 10 درصد به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه نکات مثبت و منفی دو سرمایه گذار را سنجیده و سپس کار را به وی واگذار می کنیم، ادامه داد: بخش دیگر مشکل در این زمینه خود زمین فوتبال است که فاز اول آن در طبقه پایین پیشرفت 95 درصدی داشته ولی فاز دوم آن پیشرفت آنچنانی نداشته است و تا فاز اول و دوم تکمیل نشود AFC مجوز برگزاری بازی در ورزشگاه را نمی‌دهد.
 
زرگرپور ادامه داد: حدود 5 سال است که به دلیل مسائل میراثی ایستگاه‌های میدان امام حسین(ع) و سی و سه پل متروی اصفهان متوقف بود و هیچ حرکت اجرایی در آن صورت نمی‌گرفت که با حضور معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رئیس‌جمهور توافقاتی با مدیریت شهری اصفهان به دست آمد و قرار شد تا هفته آینده طی یکسری طرح‌های ترافیکی اجرای ایستگاه میدان امام حسین (ع) از مقابل ساختمان جهان‌نما آغاز شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این سفر موافقت شد تا 105 واگن جدید و 250 میلیارد تومان اعتبار جدید برای مترو به استان اصفهان تخصیص یابد تا خط یک قطار شهری اصفهان نهایتا تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد.

استاندار اصفهان بیان کرد: خط دوم مترو نیز به دلیل مسائل میراثی که عمده‌ترین آن عبور این خط از زیر میدان امام بود 5 سال است که متوقف است و در این جلسه تصمیم گرفته تا یک شرکت مورد تایید یونسکو این موضوع را بررسی و نظر کارشناسی دهد که دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم به اجرای نظر کارشناسی آن شرکت مورد تایید یونسکو است.

وی گفت: خط اول مترو به صورت شمالی - جنوبی قرار بود از زیر رودخانه زاینده‌رود و از کنار پل تاریخی سی و سه پل عبور کند که با انحراف دستگاه TBM این مسیر منحرف و برای مدتی در روند اجرایی خط اول مترو اخلال ایجاد کرد.

استاندار اصفهان بیان داشت: راه اندازی مترو از دروازه دولت و احداث ایستگاه در حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا انقلاب قطعی شده است.

کد خبر 2358221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha