۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۵۷

احمدی:

سومین دو سالانه خوشنویسی ایران در قزوین برگزار می شود

سومین دو سالانه خوشنویسی ایران در قزوین برگزار می شود

قزوین- خبرگزاری مهر: دبیر سومین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین گفت: با توجه به سابقه و جایگاه خوشنویسی در استان سومین دوسالانه در پایتخت خوشنویسی ایران، از ششم شهریور ماه در مجموعه تاریخی سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی احمدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان جزئیات بزرگترین رویداد هنری کشور در قزوین را تشریح کرد.

وی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد مرحوم ابوالحسن محصص مستشاری اظهارداشت: قزوين در تمامی دوره‌هاي زماني داراي خوشنويسان بزرگ و صاحب ‌نامي بوده است و با توجه به چنین پیشینه ای در استان، به قطب خوشنویسی ایران تبدیل شده است.

این مسئول با بیان اینکه از گذشته‌هاي دور چهره‌هاي برجسته‌ خوشنويسي ايران همچون ميرعماد قزويني از اين خطه كشور برپاخواسته اند افزود: انجمن خوشنویسی قزوین سومین دوسالانه خود را در سال جاری با بهترین کیفیت در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

احمدی تصریح کرد: با اعلام فراخوان عمومی 850 اثر از استانهای مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که با افزودن آثار اساتید شاخص و پیشکسوت این رشته این آثار به 900 اثر فاخر می رسد که از نظر کمی و کیفی قابل توجه است.

وی یادآورشد: با مشخص شدن هیئت داوران از سوی شورای سیاستگذاری 400 اثر برتر به این جشنواره راه یافته اند که در ششم شهریورماه در مجموعه تاریخی سرای سعدالسلطنه قزوین در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

احمدی اظهارداشت: بیشترین آثار ارسالی از استانهای تهران با 118 اثر ، قزوین 101، اصفهان 72 ، خراسان رضوی 57، زنجان 48 ، گیلان 30 اثر ارسال شده و دو نفر نیز از کشور چین با هفت اثر در این جشنواره شرکت کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: قضاوت این آثار توسط اساتیدی چون غلامحسین امیرخانی، سیدمحمد حسینی موحد، محمدحسین عطارچیان، غلامرضا مشعشعی، احمد عبدالرضایی، صداقت جباری، علی شیرازی، جواد بختیاری، عباس اخوین، محمد سلحشور، عبدالصمد صمدی، احمد پیله‌چی قزوینی و مجتبی ملک زاده صورت گرفته است.

تاسیس مدرسه خوشنویسی برای اولین بار در کشور

احمدی در ادامه از تاسیس مدرسه خوشنویسی برای اولین بار در کشور در قزوین خبر داد و گفت: امشب نیز در جلسه ای تفاهم‌ نامه‌ ای با مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین تنظیم خواهد شد که به زودی به مرحله اجرایی خواهد رسید که گام موثری برای ترویج این هنر محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت این هنر امیدواریم بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که منجر به شکوفایی خوشنویسی در قزوین و کشور شود و گام مثبتی در جهت اشاعه و تعالی این هنر برداشته شود.

احمدی با بیان اینکه مراسم رسمی معرفی برگزیدگان و اهداء جوایز و تجلیل از هنرمندان 13 شهریور ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود اظهارداشت: به منظور اشاعه هنر خوشنویسی یکی از درخواست‌های ما از وزیر آموزش و پروش پیش بینی دو واحد درس خوشنویسی در مدارس است.

ثبت روز خوشنویسی در تقویم اجرایی کشور

دبیر دوسالانه خوشنویسی ایران در ادامه خواستار ثبت روز خوشنویسی همچون روز قزوین در تقویم اجرایی کشور از شورای فرهنگ عمومی کشور شد.

وی با اشاره به فجایع انسانی در غزه گفت: با نظر و هماهنگی استادان خوشنویسی با توجه به کشتار مردم غزه، در دوسالانه بیانیه" جهان عاری از خشونت و دعوت به صلح و دوستی" رونمایی خواهد شد.

دبیر سومین دوسالانه خوشنویسی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که منجر به شکوفایی خوشنویسی در قزوین و کشور شود و گام های اساسی در اشاعه و تعالی این هنر برداشته شود.

کد خبر 2359010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha