۵ شهریور ۱۳۹۳، ۲۰:۲۴

با 12 میلیارد ریال اعتبار/

بند سنگ ملاتی زیر حوزه شهرکلاته رودبار دامغان افتتاح شد

بند سنگ ملاتی زیر حوزه شهرکلاته رودبار دامغان افتتاح شد

دامغان - خبرگزاری مهر: در چهارمین روز از هفته گرامیداشت دولت بندسنگ ملاتی زیرحوزه شهر کلاته رودبار از توابع بخش مرکزی شهرستان دامغان که با 12 با میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است با حضور فرماندار و دیگر مسئولان محلی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر چهارشنبه و هم‌زمان با چهارمین روز از هفته دولت، پ بند سنگ ملاتی زیر حوزه شهرکلاته رودبار دامغان به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان دامغان در حاشیه بهره برداری از این پروژه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه این پروژه از سال 87 آغاز و برای آن 12 با میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: پروژه آبخیزداری بندهای سنگ ملاتی به میزان 14 هزار و 134 مترمکعب، بندهای گابیونی به میزان یک هزار و 78 مترمکعب، بند سبک به میزان دو هزار و 500 متر مربع و حفاظت و قرق به میزان 8 هزار و 155 هکتار، نهالکاری مثمر در سطح 36 هکتار، نهالکاری غیر مثمربه میزان 31 هکتار، کپه کاری در سطح چهار هزار و 730 هکتار و مراقبت آبیاری به میزان 31 هکتار اجرا شد.

علی اصغر مجد تصریح کرد: برای اجرای پروژه بند سنگ ملاتی زیر حوزه شهر کلاته رودبار از توابع بخش مرکزی دامغان 12 هزار میلیارد ریال اعتبار و از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی با یادآوری اینکه شهرستان دامغان دارای چهار حوزه آبخیز است خاطرنشان کرد: حوزه سد نیز از سه زیرحوزه شامل حوزه سد شهید شاهچراغی با مساحت 137 هزار و 800 هکتار جزء حوزه حاج علی قلی بوده که این شهرستان در زیر دست آن واقع و این حوزه نیز سه زیرحوزه به نام چشمه علی، شورتنگه و ناحیه داخلی آستانه و آهوانو است و در این حوزه شهرهای دیباج، کلاته رودبار، تویه رودبار، نمکه، سرخ ده، اگره، فولاد محله، آستانه و آهوانو واقع که جمعیتی بالغ بر 10 هزار و 500 نفر را در خود جای داده است.

فرماندار شهرستان دامغان در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات تفصیلی اجرائی این حوزه تا کنون در سطح 59 هزار هکتار انجام شده است.

کد خبر 2359104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha