۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵

زنجانی:

کشاورزی اردبیل نیازمند بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری است

کشاورزی اردبیل نیازمند بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری است

اردبیل – خبرگزاری مهر: فرماندار اردبیل تاکید کرد: کشاورزی این شهرستان به دلیل افت سطح آب دشت اردبیل نیازمند بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد زنجانی صبح پنج شنبه در مراسم افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در روستای صومعه از توابع اردبیل تصریح کرد: با توجه به محدودیت آب ضروری است استفاده از روشهای نوین در آبیاری کشاورزی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی طرح آبیاری تحت فشار سیستم کلاسیک با آبپاشی متحرک را قابل توجه خواند و افزود: با هدف صرفه جویی مناسب در مصرف آب این روند باید ادامه داشته باشد.

زنجانی در این مراسم همچنین از گازرسانی به سه روستای زردآلو، زیوه و حمیدآباد خبر داد و افزود: این گازرسانی نیز با 300 میلیون تومان انجام پذیرفته است.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 83 درصد خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند و افزایش هفت درصد نیز در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه 20 پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی و آموزشی با هزینه کرد اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در روستاهای بخش مرکزی شهرستان اردبیل به بهره برداری می رسد از اجرای طرح هادی روستای صومعه خبر داد.

زنجانی افزود: طرح هادی و جدول گذاری روستای صومعه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال اجرا شده است و این طرح ها با اولویت در روستاهای واجد شرایط با همکاری مردم و مسئوولین ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2359203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha