۱۱ مهر ۱۳۸۴، ۱۰:۵۵

عصر امروز و از سوي مؤسسه پژوهشي ميراث مكتوب:

نشست بررسي كتـاب "جامع الافكار و ناقد الانظار" برگزار مي شود

در ادامه سلسله نشستهاي علمي، پژوهشي و نقد و بررسي كتاب مركز پژوهشي ميراث مكتوب، سي و پنجمين نشست تحت عنوان نقد و بررسي كتـاب جامع الافكار و ناقدالانظار ، تأليف ملا مهدي نراقي با تصحيح مجــيد هادي زاده برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر"، در نشست نقد و بررسي كتـاب جامع الافكار و ناقد الانظار ملامهدي نراقي، دكتر نجفقلي حبيبي، دكتر احمد عابدي، علي صدرايي خويي، حسن سيد عرب و مجيد هادي زاده سخنراني خواهند داشت.

اين نشست ساعت 17 امروز در مؤسسه پژوهشي ميراث مكتوب ، واقع در خيابان انقلاب ، بين ابوريحان و دانشگاه ، ساختمان فروردين طبقه دوم برگزار مي شود.

ملا محمد مهدى نراقى، عارف و مجتهد، در سال 1128ق در نراق متولد شد. در حدود شانزده سالگى براى تكميل مراتب علمى و تخصصى در علوم و فنون اسلامى به اصفهان رهسپار شد و در حوزه علميه آن شهر از بزرگان از فقها و فلاسفه ‏اش استفاده كرد.  

وي با علوم اسلامى همچون فقه، اصول فقه، كلام، فلسفه، حساب، هندسه و نجوم آشنايي داشت. نراقي در اصفهان علاوه بر تحصيل و تدريس و تحقيق به تبليغ و ارشاد مردم نيز همت گماشته و حتى با يادگيرى خط و زبان عبرى و لاتين نزد عالمان يهودى، با رهبران مذهبى اقليتها وارد بحث و مناظره ‏شده و از متن كتابهاى مذهبى آنان مطالبى را بر حقانيت رسالت پيامبر اسلام (ص) نقل و ترجمه مى‏كرد.  اين عالم ربانى پس از سالها تحقيق و تدريس و ارشاد و خدمت به مردم در روز شنبه 18 شعبان 1209 در سن هشتاد و يك سالگى در شهر كاشان به ديار ابدى شتافت ، پيكر وي در نجف اشرف به خاك سپرده شده است.

برخي از آثار ملا نراقي عبارتند از : انيس الحجاج، التحفة الرضوية، كنز الامور فى بعض الآداب الشرعية، معتمد الشيعه فى احكام الشريعه، تنقيح الاصول، انيس الحكماء، الكلمات الوجيزة فى الحكمة.

کد خبر 235935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha