۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷

سخنگوی فدراسیون کشتی:

باید از عنوان قهرمانی جهان دفاع کنیم/ خادم به کشتی فرنگی بی توجه نیست

باید از عنوان قهرمانی جهان دفاع کنیم/ خادم به کشتی فرنگی بی توجه نیست

سخنگوی فدراسیون کشتی صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت مسافران رقابتهای جهانی و بازی‌های آسیایی گفت: به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جهان کار بسیار سختی را در دو میدان پیش رو داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رضایی صبح امروز با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: کشتی آزاد با توجه به قهرمانی سال گذشته در رقابتهای جهانی و همچنین کشتی فرنگی بعد از درخشش در المپیک کار سختی را در میادین اخیر دارد و مطمئنا به عنوان مدافع قهرمانی و موفقیت های قبلی باید با تمام قوا به میدان رود.

وی ادامه داد: بازی‌های آسیایی در این مقطع حساس که دو میدان مهم را پیش رو داریم برای ما اهمیت بیشتری دارد و طبیعتا تیم قوی تر و فنی تری را در بازی‎های آسیایی کره به میدان می‎فرستیم البته تیم اعزامی به رقابتهای جهانی در دو رشته آزاد و فرنگی نیز تیم‎های خوب و مدعی هستند و البته در برخی از اوزان چهره های کم تجربه و جوانی به مصاف حریفان خواهند رفت.

در مجموع ما در هر دو رشته آزاد و فرنگی نفرات مشترکی را در رقابتهای جهانی و بازیهای آسیایی به میدان می فرستیم که این نفرات مشترک از نظر شرایط وزنی و فنی نسبت به دیگران در وضعیت بهتری قرار دارند. خوشبختانه مصدومیت شدید و خاصی در بین ملی پوشان نیست هر چند که کشتی همواره با مصدومیت و آسیب دیدگی همراه است.

رضایی ادامه داد: دربازیهای آسیایی با توجه به قوانین این مسابقات هر تیم به جای 8 کشتی گیر 7 نماینده خواهد داشت که ما با توجه به جلسات و نشست های شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی در کشتی آزاد وزن 65 کیلوگرم و در کشتی فرنگی وزن 59 کیلوگرم نماینده ای نخواهیم داشت.

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد در ادامه با اشاره به انتخابات هیات رئیسه فیلا و عدم حضور نماینده ای از کشورمان طی سالهای اخیر در این هیات رئیسه گفت: روابط حاکم بر فدراسیون جهانی کشتی با رشته های دیگر کاملا متفاوت است و نمی توان موفقیت و جایگاه بالای فنی را در این بخش دخیل دانست البته ما در کمیته های مختلف فیلا بیش از 10 نماینده داریم اما طبیعتا حضور نماینده ایران در جمع اعضای هیات رئیسه، دیپلماسی و رایزنی های بسیار بیشتر و طولانی تر را طلب می کند. طبیعتا کشورهای رقیب هم بیکار نمانده و برای رسیدن به کرسی در هیات رئیسه تلاش می کنند.

رضایی با اشاره به کاندیداتوری امیررضا خادم در این خصوص گفت: متاسفانه امیررضا خادم در دوره قبلی که در حاشیه بازیهای المپیک لندن برگزار شد نتوانست رای کافی برای عضویت در هیات رئیسه فیلا را کسب کند که کاملا طبیعی بود چرا که رسیدن به این هدف تلاش و حرکتی چند ساله را طلب می کند و ما نیز طبق این مسئله ناامید نشدیم و تا به امروز برای راهیابی خادم به جمع هیات رئیسه تلاش کردیم. از سویی دیگر ما باید به بحث استمرار ارتباطات نیز فکر کنیم چرا که عضویت در هیات رئیسه فیلا درمدت چند ماه میسر نمی شود.

وی با اشاره به تلاش رقبایی همچون روسیه و ازبکستان ادامه داد: کشورهای رقیب از راههای مختلفی برای رسیدن به هیات رئیسه و  کسب آرا تلاش می کنند. به عنوان مثال روسها وازبکها مدتها است که با کمک و حمایت از کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی و اعزام مربی و فرستادن امکانات کشتی به کشورهای این قاره ها توانسته اند از آرای کافی نمایندگان کشورهای مختلف به بهترین شکل استفاده کنند.

سخنگوی فدراسیون کشتی تصریح کرد: در همین رابطه ما نیز گامهای مثبتی برداشته ایم همانطور که شاهد بودیم هفته گذشته تورنمنت  دوستی ایران و آفریقا در خانه کشتی برگزار شد و بیش از 10 رئیس فدراسیون آفریقایی از جمله کشورهای مدعی و قدرتمندی همچون مصر، الجزایر و تونس در کشورمان حضور داشتند. همین کشورها در انتخابات هیات رئیسه فیلا بیش از 40 رای خواهند داشت که مطمئنا برای نماینده کشورمان بسیار حائز اهمیت است.

رضایی در پاسخ به این سئوال که چراحاشیه های کشتی فرنگی در روزهای اخیر بیشتر شده گفت: حاشیه های آنچنانی وجود ندارد و رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون هرگاه که لازم باشد در این مباحث ورود پیدا خواهد کرد البته وی تمامی امور کشتی فرنگی و آزاد را تفکیک کرده و به شورای فنی تیم های ملی این دو رشته سپرده است. در نتیجه نمی توان گفت خادم کشتی فرنگی را فراموش کرده چرا که هر گاه لازم باشد او در این مباحث دخالت می کند. خوشبختانه هر چقدر به مسابقات نزدیک می شویم آرامش و فضای مطلوب برای ملی پوشان فراهم تر می شود که این مسئله نیاز اصلی مسافران رقابت های جهانی و بازیهای آسیایی است.

رضایی در خاتمه در واکنش به برخی اظهارنظرهای مربی برکنار شده تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: سرمربی و مدیر فنی تیم های ملی همواره با مربیانی همکاری می کنند که با آنان راحت هستند و از هرگونه حاشیه سازی و بر هم زدن فضای آرام اردو اجتناب می کنند. در این خصوص نمی توان برخی اتفاقات در کادر کشتی فرنگی را نادیده گرفت چراکه برخی از مربیان به رغم سازندگی و ادعای همکاری و دلسوزی خواسته یا ناخواسته مسائلی را رقم زده اند که پیش از اعزام به مسابقات پیش رو بود. طبیعی است سرمربی و مدیر فنی تیم های ملی برای حفظ آرامش و فضای مطلوب اردو باید تصمیمات قاطعی را می گرفت. اینکه یک مربی چندین شاگرد را در ترکیب تیم ملی دارد توجیه خوبی برای بر هم زدن آرامش اردوهای تیم ملی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر کاروان کشتی ایران از اواسط شهریورماه برای حضور در مسابقات جهانی 2004 ازبکستان راهی تاشکند خواهد شد و بلافاصله بعد از بازگشت به کشورمان از اوایل مردادماه برای حضور در بازیهای آسیایی کره جنوبی راهی اینچئون می شود.

کد خبر 2359698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha