۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۰۱

با حضور معاون رئیس جمهور/

ساختمان مرکز نظام ایمنی هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر اجرایی شد

ساختمان مرکز نظام ایمنی هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر اجرایی شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: در آئینی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ساختمان مرکز نظام ایمنی هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صبح جمعه در آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت ساختمان مرکز نظام ایمنی هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: مرکز نظام ایمنی هسته‌ای نقش بسیار مهمی در ایمنی این تاسیسات دارد و از فعالیت‌های هسته ای صیانت می‌کند.

علی اکبر صالحی مرکز نظام ایمنی هسته‌ای را از ارکان سازمان انرژی اتمی ایران دانست و ادامه داد: این مرکز مدافع و حامی و نگهدارنده منافع ملت ایران در عرصه فناوری هسته‌ای است و نقش بسیار مهمی در عرصه ایمنی خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این مرکز ضامن ادامه ساخت نیروگاه‌های جدید در کشور است، تصریح کرد: مرکز نظام ایمنی هسته‌ای گوش، چشم و راهنمای فناوری هسته‌ای ایران است.

سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریالی برای ساخت این مرکز

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: مرکز نظام ایمنی هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر در افزایش ایمنی و استاندارد نقشی بسیار مهم و اساسی دارد.

محمود جعفری از سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریالی برای ساخت این مرکز خبر داد و بیان داشت: این مرکز در  در زمینی به مساحت یک هزار و 100 مترمربع ساختع خواهد شد که دارای 530 مترمربع زیربنا است.
 

کد خبر 2359753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha