۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۴۸

حجت‌الاسلام‌ شهیدی:

جامعه روحانیت بالغ بر 3700 شهید تقدیم نظام کرده است/ گلزار شهدای کشور ساماندهی و مناسب‌سازی می شوند

جامعه روحانیت بالغ بر 3700 شهید تقدیم نظام کرده است/ گلزار شهدای کشور ساماندهی و مناسب‌سازی می شوند

سمنان - خبرگزاری مهر: معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب ۲۲۲ هزار و ۲۸۵ شهید تقدیم نظام شده است، گفت: آمار شهدای روحانیت سه هزار و ۷۲۲ نفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌ سید محمد علی شهیدی ظهر جمعه با حضور در گلزار شهدای گمنام سمنان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و از ساماندهی و مناسب‌سازی گلزارهای شهدای سراسر کشور خبر داد.

وی گفت: طرح ساماندهی گلزارهای شهدای کشور از سال 86 آغاز شده است و در این مسیر با مشکل بودجه مواجه شده اما تمامی گلزارهای شهدا ساماندهی و مناسب‌سازی خواهند شد.

گلزارهای شهدا باید زیارتگاه شوند

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه گلزارهای شهدا باید زیارتگاه شوند گفت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت در کشور بماند باید گلزارهای شهدا زیارتگاه شوند.

شهیدی خاطرنشان کرد: برای ثبت گلزارهای شهدا در سازمان یونسکو اقداماتی صورت گرفته و این گلزارها باید پناه خانواده معظم شهدا و عموم مردم باشند.

وی اظهار کرد: ‌هم ‌اکنون 15 درصد از گلزارهای شهدا در کشور نیمه کاره و در دست اقدام بوده و تلاش می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

اختصاص اعتبار لازم برای بهسازی گلزارهای شهدا در قانون بودجه سالجاری

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بودجه معینی برای ساماندهی گلزارهای شهدا پیش‌بینی شده که به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

شهیدی ادامه داد: در قانون بودجه سالجاری، ‌اعتباراتی در قالب بودجه استانی در راستای تکمیل گلزارهای شهدا اختصاص یافته و امیدواریم گلزارهای نیمه‌تمام را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به این مطلب که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به خانواده های جانبازان، ایثارگران دارد، خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران همه تلاش خود را در راستای جبران رشادت های جامعه ایثارگران، جانبازان و آزادگان بکار گرفته است.

۱۸ هزار شهید کشورا ز شهدای ترور هستند

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: آرامش حاکم بر جامعه امروز نتیجه رشادت ها و جانفشانی های شهدا، جانبازان و ایثارگری‌های آزادگان دردوران هشت سال جنگ تحمیلی است.

شهیدی با تاکید بر اینکه اقتدار و عظمت امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان در سایه دلیر مردی های ایثارگران و شهدا به دست آمده گفت: فداکاری‌های آزادگان تجارت و معامله با خداوند متعال است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تا اول سال ۹۲ در مجموع ۲۲۲ هزار و ۲۸۵ شهید تقدیم نظام اسلامی شده است که ۱۸ هزار شهید کشوراز شهدای ترور هستند.

وی افزود: آمار شهدای روحانیت نسبت به جمعیت ایران، سه هزار و ۷۲۲ نفر هستند که طبق آمار ارگان های دیگر، پنج هزار روحانی شهید هم گفته می شود و باید گفت که روحانیت دو برابر شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

انجام 34 هزار دیدار از خانواده شهدا سطح کشور در یک سال

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تا ۲۹ اسفند حدود 34 هزار دیدار از خانواده شهدا انجام شد و سالانه حدود ۵۰۰ هزار دیدار در کل کشور به ثبت رسیده است.

شهیدی افزود: ۲۲ اسفند ماه سال گذشته که به عنوان روز بنیاد شهید و امور ایثارگران نامگذاری شده است، به مساله شهدا و خانواده‌های آنان بسیار پر رنگ پرداخته شد و کار، عمل و رفتارمان در بنیاد شهید با افرادی است که مومن هستند و جانشان را فدا کرده‌اند و وظیفه ما خدمت به ایثارگران است.

 وی خاطرنشان کرد: در بنیاد شهید دو رکن اصلی وجود دارد، اولین رکن خدمت رسانی به جامعه ایثارگران است و رکن دیگر که مهمتر نیز است، نشر فرهنگ ایثار و شهادت است.

بهره مندی بالغ بر 3 میلیون نفر زیرپوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تعامل با همه ارگان‌ها را از اولویت‌های دیگر بنیاد شهید دانست و گفت: باید با تعامل و اخلاق مناسب، کار‌ها را در بنیاد شهید پیش ببریم تا در این هدف مشترک که تکریم از خانواده‌های شهدا و نشر فرهنگ ایثار و شهادت است، نتیجه خوبی بگیریم.

شهیدی در پایان از تحت پوشش بودن سه میلیون و 237 هزار نفر در کشور زیرپوشش خدمات بنیاد شهید وامور ایثارگران خبر داد و اذعان داشت: اکنون 80 درصد کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس هستند.

 

کد خبر 2359761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha