۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵

پورحسین در گفتگو با مهر:

«شب‌های تاریخ» به شبکه مستند می‌آید/ برنامه تعاملی برای صبح‌ها

«شب‌های تاریخ» به شبکه مستند می‌آید/ برنامه تعاملی برای صبح‌ها

مدیر شبکه مستند از تولید دو برنامه جدید در این شبکه خبر داد که اولی یک برنامه تعاملی برای صبح‌ها است و دیگری «شب‌های تاریخ» نام دارد.

رضا پورحسین مدیر شبکه مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره رها نکردن برگزیدگان جشنواره «نردبان» و تلاش برای استمرار ارتباط با آنها اظهار کرد: ما در شبکه مستند باشگاه مخاطبان داریم و خود برنامه «نردبان» هم دارای باشگاه است. ارتباط ما با برگزیدگان دوره قبل هم قطع نشده است و آنها هم شبکه را رها نکرده‌اند و همچنان فیلم می‌فرستند.

وی افزود: بنا داریم برگزیدگان جشنواره، حتی برگزیدگان فصلی برنامه را در باشگاه «نردبان» گرد هم جمع کنیم. البته اکنون باشگاه خود شبکه فعال است اما این برنامه هم به زودی صاحب باشگاه می‌شود.

برگزاری دور بعد نردبان در حد مرکز همایش‌های بین‌المللی

مدیر شبکه مستند درباره نحوه برگزاری این جشنواره در سال آینده توضیح داد: بنا داریم سال بعد، جشنواره مفصلی در حد تالار همایش‌های بین‌المللی سازمان صداو سیما برگزار کنیم. به هر حال جشنواره ما برای افراد غیرحرفه‌ای است اما تعداد آثاری که به دستمان می‌رسد مثل جشنواره‌های بزرگ است. در این دوره نزدیک به 300 فیلم و چند هزار عکس به دست ما رسیده بود.

پورحسین تأکید کرد: اطلاق عنوان غیرحرفه‌ای روی جشنواره سطح آن را مشخص می‌کند اما ما بنا داریم آن را در کنار جشنواره‌هایی چون حقیقت، رشد، مقاومت و از این قبیل درخشان ببینیم.

برنامه جدید تعاملی برای صبح‌های شبکه مستند

وی درباره تازه‌ترین اتفاقات شبکه مستند سیما خبر داد: انشالله برنامه تعاملی برای صبح خواهیم داشت، فیلم‌ها و عکس‌ها از طریق سایتی که به زودی اعلام می‌شود آپلود شده، ما موضوع را هفتگی اعلام می‌کنیم و هر هفته بهترین اثر موضوع را معرفی می‌کنیم. اینگونه مخاطبان بیشتر با شبکه درگیر می‌شوند و حتما تعداد فیلم‌ها و عکس‌ها بیشتر خواهد شد.

مدیر شبکه مستند تصریح کرد: بنابراین ما موضوعات چند هفته برنامه را اعلام می‌کنیم، مخاطبان فیلم مرتبط را می‌سازند و ما بهترین‌ها را پخش می‌کنیم؛ سرعت اینجا حرف اول را می‌زند. مردم هم می‌توانند با موبایل و هم با دوربین‌های حرفه‌ای آثارشان را تهیه کنند. گرچه اکنون لنزهایی در بازار وجود دارد که با قرار دادن آنها بر دوربین تلفن‌های همراه آنها را به دوربین‌های کاملا حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

مرور وقایع تاریخی در «شب‌های تاریخ»

پورحسین ادامه داد: می‌خواهیم مستند «شب‌های تاریخ» را نیز به زودی راه‌اندازی کنیم. این برنامه ابتدا هفتگی است و به مرور روزپخش می‌شود و هر بار یک واقعه تاریخی در آن در قالب مستند به تصویر کشیده می‌شود.

وی در پایان گفت: زمان پخش این برنامه‌ زنده‌ نیز به زودی اعلام می‌شود. همچنین مستندهای جدیدی تولید شده‌اند که به مرور روی آنتن می‌روند.

کد خبر 2359994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha