۸ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۵۶

نوبخت در جشنواره شهید رجایی:

نظام اداری باید اصلاح شود/ نقشه راه اصلاح نظام اداری با هشت برنامه تهیه شده است

نظام اداری باید اصلاح شود/ نقشه راه اصلاح نظام اداری با هشت برنامه تهیه شده است

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید نظام اداری در کشور اصلاح شود گفت: نقشه راه اصلاح اداری با هشت برنامه مشخص تهیه شده و در اسفند سال 92 در شورای عالی اداری به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور صبح امروز در جشنواره شهید رجایی با اشاره به اینکه شهید رجایی و باهنر هر چند طول دوران خدمت کوتاهی داشتند ولی عرض اثرگذاری و فایده بخشی آنها به عرض نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان پایا و مانا است، گفت: از برکات وجودی این دو شهید بزرگوار نه تنها هر سال در هفته اول شهریورماه که به نام هفته دولت است از خدمات و سجایای این دو شهید گرانقدر تکریم و تقدیس شده و همکاران آنها که در ادامه راه در حال تلاش در همان راستا هستند بلکه فرصتی را فراهم می کند تا گزارش عملکردی از اقدامات دولت ارائه شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این گزارش با افتتاح پروژه ها و با حضور مردم صورت گرفته و بخشی هم به صورت مکتوب و شفاهی در جلسات بیان می شود، گفت: جشنواره شهید رجایی به عنوان یک گردهمایی که فرصت و ظرفی مناسب برای ارائه این گزارش فراهم می کرد، چند سالی تعطیل بود که خوشبختانه در اولین سالگرد فعالیت دولت تدبیر و امید فعال شد.

نوبخت ادامه داد: هر چند بعد از سالهای 68 با اصلاحی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش آمد، مسئولیت های متنوعی برای رئیس جمهور تعیین شد به طوری که در اصل 113 قانون اساسی رئیس جمهور بعد از مقام رهبری عالی ترین مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران است و مسئولیت اجرایی قانون اساسی و مدیریت قوه مجریه را برعهده دارد، به تناسب این مسئولیت، مسئولیت متنوع در قانون اساسی اختیارات متناسبی هم تعریف شد که طبق اصل 134 قانون اساسی، رئیس جمهور برای ایفای این مسئولیت ها معاونینی خواهد داشت و وظایف به نسبت تقسیم می شود.

نوبخت گفت: مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی در اصل 126 قانون اساسی با عنوان اختیارات خاص و مستقیم در اختیار رئیس جمهور است.

وی افزود: در سالی که گذشت برای ایجاد یک تحول که بتواند زمینه ساز بهبود معیشت مردم که هدف دولت تدبیر و امید بوده، باشد تلاش کردیم.

نوبخت افزود: بودجه سال 92 به دلیل ناهماهنگ بودن با این سیاست ها تغییر کرد و متعاقب آن بودجه سال 93 تهیه و در وقت مقرر در اختیار مجلس قرار گرفت. با این تدبیر بود که همه آیین نامه های اجرایی بودجه 93 برای نخستین بار قبل از شروع سال تصویب شد به جز یک مورد که به فروردین ماه محول و در نخستین جلسه به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: قانون بودجه 93 قبل از سال در اختیار همه قرار گرفت و امسال هم برای سال 94 خوشبختانه نه تنها بودجه به موقع تقدیم می شود.

سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور دستور دادند تا همکارانشان در حوزه برنامه ریزی با توجه به اینکه سال آینده سال پایانی برنامه پنجم توسعه است، همزمان با پایان برنامه پنجم، برای تهیه برنامه ششم توسعه نیز تلاش کنند.

نوبخت ادامه داد: نظام برنامه ششم هم بر این اساس تهیه و بنا به دستور رهبری با 16 جلد تهیه شد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برنامه و بودجه باید نظام اداری مناسبی فراهم شود که اجرایی شدن برنامه را نیز فراهم کند.

محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه خوشبختانه در طی یک سال گذشته یک آسیب شناسی انجام شد و گزارش شناخت از وضعیت اداری تهیه  گردید گفت: فرصتی شد که این گزارش به همه قوا منعکس شود

وی افزود: با عنایت به خیزی که دولت تدبیر و امید برای بهبود شرایط دارد باید نظام اداری اصلاح شود.

وی ادامه داد: در این راه نقشه اصلاح اداری با هشت برنامه مشخص تهیه و در سال 92 در شورای عالی اداری به تصویب رسید.

نوبخت گفت: با توجه به اینکه این برنامه متناسب با برنامه ششم توسعه است برای سال های 93 و 94 نیز نیازمند برنامه بودیم که به همین جهت برنامه جامع نظام اداری کشور را برای این دو سال به تصویب رسانده و برای هر نهاد و دستگاهی تهیه کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در یک سال اول کار دولت می توان گفت هم برنامه برای تحول متناسب با آنچه در نگاه رئیس جمهور بود آماده و هم برنامه اصلاح نظام اداری متناسب با آن برای برنامه ششم توسعه تهیه شد.

 

کد خبر 2360031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha