۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸

در سال جاری/

جمع آوري زكات در خراسان شمالي 3 برابر شد

جمع آوري زكات در خراسان شمالي 3 برابر شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل كميته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات خراسان شمالی از رشد سه برابری زكات در استان طي سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله حسين پور صبح شنبه در جلسه هم اندیشی زکات با بیان این که در سال جاری 58 ميليارد و 983 ميليون ريال زكات در خراسان شمالي جمع آوري شده است، اظهار داشت: اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته بيش از 13 ميليارد ريال بود.

وي با اشاره به افزایش 300 درصدی میزان جمع آوری زکات در خراسان شمالی در سال جاری، افزود: امسال كميته امداد استان در زمينه جمع آوري زكات 70 ميليارد ريال هدف گذاري كرده بود كه 90 درصد تعهدات اين نهاد در اين بخش تاکنون محقق شد.

اين مسئول در كميته امداد استان با اشاره به اينكه خراسان شمالي طي چند سال اخير از استان هاي برتر در زمینه جمع آوري زكات بوده است، عنوان كرد: كميته امداد استان در راستاي ترويج و فرهنگ سازي زكات برنامه هايي را در دستور كار خود قرار داده و تلاش می کند در این زمینه از ظرفیت سایر دستگاه ها و نهادها به خوبی استفاده کند.

حسين پور با اشاره به اينكه تمامي كمك هاي جمع آوري شده از محل زكات فقط براي امور محرومان و نيازمندان هزينه مي شود اظهار كرد: رفع مشكلات اقتصادي نيازمندان از مهم ترين مسائل و اولويت هاي هزينه كرد زكات استان محسوب می شود.

وي اجراي پروژه‌های عمرانی شامل ساخت و بازسازی مساجد، خانه‌های عالم، مسکن نیازمندان و محرومین به ویژه ایتام را از ديگر موارد هزينه كرد زكات در خراسان شمالی برشمرد.

مديركل كميته امداد استان همچنين از راه اندازي كاروان زكات در استان خبر داد و گفت: اين كاروان به صورت نمادين و به منظور فرهنگ سازي جمع آوري زكات در روستاها و مناطق مختلف شهرستان هاي استان راه اندازي شد.

به گفته وي راه اندازي اين كاروان مي تواند در ترغيب مردم نسبت به پرداخت زكات موثر واقع شود و اين فرهنگ حسنه در بين آحاد جامعه بيش از پيش گسترش يابد.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی تصريح كرد: با انجام اين گونه اقدامات در راستاي ترويج جمع آوري زكات در استان، یقینا هر سال به میزان مبلغ جمع آوری شده از محل زکات در خراسان شمالی افزوده می شود که این مهم خود نقش مؤثری در رفع سریع تر مشکلات و کاستی های مددجویان و نیازمندان استان خواهد داشت.

 

کد خبر 2360145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha