۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۴۶

با حضور استاندار گلستان/

کارخانه بسته بندی میوه و تره بار در بندر گز افتتاح شد

کارخانه بسته بندی میوه و تره بار در بندر گز افتتاح شد

بندرگز - خبرگزاری مهر: کارخانه بسته بندی میوه و تره بار شرکت کشت و صنعت گلستان آریا با حضور استاندار گلستان در شهرک صنعتی بندر گز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح این کارخانه عصر شنبه در بندرگز برگزار شد. این کارخانه با سرمایه گذاری 470 میلیارد ریال که از این میزان 320 میلیارد ریال آن از محل صندوق ذخیره ارزی و 150 میلیارد ریال آن آورده سرمایه گذار بوده افتتاح شد.

در این آیین افتتاح، استاندار گلستان ضمن تشکر از سرمایه گذار این پروژه که با این سرمایه گذاری راه خدمت به مردم را پیش گرفته اند، اظهار کرد: به واقع شما با این سرمایه گذاری و اشتغال زایی ترجمان کلام "مجاهد فی سبیل الله" هستند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت ها و توان استان ما از شما که سالیان سال را در خارج از کشور گذرانده اید می خواهیم همانگونه که شما با عرق ملی اقدام به سرمایه گذاری کردید، از دیگر دوستان و عزیران خارج از کشور بخواهید به ما در این راه سخت و دشوار در راستای توسعه و اشتغالزایی کمک کنید.

دکتر حسن صادقلو گفت: نسل جوان ما خواهان بهره برداری از تجربیات شما و ما نیز نیازمند تجربه و دانش شما در راستای اشتغال، رونق تولید و توسعه استان هستیم .

در این آیین افتتاح دکتر کامران احدپور ضمن اشاره به فرایند آماده سازی این کارخانه و اشاره به پروژه هتل بوتانیک که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: ما پیشتر توانسته بودیم مشتریانی در کشور های اروپایی جهت ارائه محصولاتمان پیدا کنیم که متاسفانه با تحریم های غیرعادلانه علیه کشور نتوانستیم موفق شویم اما در حال حاضر با همت دولت تدبیر و امید بر این باوریم که می توانیم بازار مناسبی در خارج مرزهای ایران ایجاد کنیم.

لازم به ذکر است این کارخانه در زمینی به وسعت 12هزار متر و زیربنای 9هزار متر و فضای 5700تن فضای سردخانه های زیر صفر و بالای صفر احداث شده و قابلیت تولید 25 هزار تن میوه، انواع سبزیجات منجد و سیب زمینی سرخ شده منجمد با روش IQF بصورت منجمد فرآوری و بسته بندی است.

همچنین در این کارخانه 120 نفر بصورت مسقیم مشغول به کار هستند و 400 کشاورز نیز برای این کارخانه به کشت و کار مشغولند.

کد خبر 2360635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha