۹ شهریور ۱۳۹۳، ۷:۰۲

کلانتری:

110 هزار تعاونی فعال در کشور داریم/ تعاونی عمران و توسعه در شهرستان‌ها تشکیل شود

110 هزار تعاونی فعال در کشور داریم/ تعاونی عمران و توسعه در شهرستان‌ها تشکیل شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 110 هزار تعاونی فعال در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید کلانتری شنبه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: تعاون یکی ازموضوعات بسیار مهم در اقتصاد کشور است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است که علی‌رغم تاکیدات بسیار زیادی که بر ان شده است، به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه بخش تعاون هنوز به خوبی از ظرفیت‌های خود استفاده نکرده است، اضافه کرد: در حال حاضر در سطح کشور 110 هزار تعاونی فعال داریم که افراد زیادی در این تعاونی‌ها سهیم هستند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیم‌میلیون نفر عضو هیئت‌مدیره یا مدیرعامل یا بازرس این تعاونی‌ها هستند، افزود: در این تعاوني ها 1.5 میلیون نفر شغل مستقیم دارند و 15 میلیون نفر نیز عضو این تعاونی‌ها هستند.

تعاونی عمران و توسعه در شهرستان‌ها تشکیل شود

وی با بیان اینکه 60 درصد از میگوی تولیدی در استان بوشهر متعلق به 200 تعاونی است، تصریح کرد: چهار هزار تعاونی در سطح استان بوشهر فعال هستند که 60 درصد از این تعاونی‌ها فعال هستند که باید این تعاونی‌ها تقویت شوند.

کلانتری تاکید کرد: کلانتری‌ها باید پوست‌اندازی کنند و باید نگاه جدیدی به تعاونی‌ها صورت بگیرد و تعاونی‌ها نیز باید برای تقویت و توانمند‌سازی خود تلاش کنند و هم‌افزایی بین‌دستگاهی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: تعاونی عمران و توسعه شهرستان در همه شهرستان‌های استان بوشهر تشکیل شود که دارای هیئت‌مدیره قوی باشند و حداقل نیم‌درصد از مردم شهرستان نیز عضو آن باشند.
 

کد خبر 2360824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha