۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲

حضور مجدد «مرزبانان بیدار» در کتاب‌فروشی‌ها

حضور مجدد «مرزبانان بیدار» در کتاب‌فروشی‌ها

نشر آرما کتاب «مرزبانان بیدار» را در معرفی شخصیت‌های ملی و دینی که در مرزبانی سیاسی و فرهنگی از ایران نقش داشته‌اند، تجدید چاپ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر آرما کتاب «مرزبانان بیدار»  اثر حامد شکوری را از مجموعه داستان‌های تاریخ برای نوجوانان و با هدف معرفی مرزبانان فرهنگی و سیاسی و جعفرافیایی ایران منتشر کرد.

در این کتاب 12 نفر از افرادی که در تاریخ ایران به عنوان مرزبان ایران از زوایای مختلف، به فعالیت پرداخته‌اند، معرفی و در مورد زندگی و اقدامات آنها توضیحاتی برای نوجوانان داده شده است.

امام قلی‌خان، نادرشاه، عباس میرزا، میرزا مسیح مجتهد، ملاعلی کنی، ستارخان، ضرغام‌السلطنه، رئیسعلی دلواری، میرزاکوچک خان جنگلی، آیت‌الله مدرس، امام خمینی (ره)، آیت‌الله نورلله نجفی، آیت‌الله کاشانی و محمد مصدق از مهمترین شخصیت‌هایی هستند که در این کتاب در مورد زندگی و اقدامات آنها توضیحاتی داده شده است.

بنا به اظهار نظر نویسنده، شخصیت‌های حاضر در این کتاب در زمره افرادی هستند که مستقل از دولت حاکم از مرزهای ایران دفاع کرده‌اند و در زمنیه‌های مختلفی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با بیگانگان متعرض به ایران جنگیده‌اند.

ارائه داستان‌هایی توام با تصاویر جذاب برای نوجوانان که با روایتی هیجان‌انگیز بیان شده و نیز استفاده مناسب و بجا از تصاویر در شرح هر یک از رویدادهای تاریخی موجود در کتاب از ویژگی‌های اصلی این اثر به شمار می‌رود.

این کتاب در عین حال به دلیل صداقت و پایبندی به روایت صادقانه از تاریخ معاصر ایران و فرجام رویدادهای آن بدون جهت‌گیری و تفسیر به رای برای استفاده مخاطبان نوجوان، اثری قابل اعتنا به شمار می‌رود.

نشر آرما این کتاب را که به تازگی به چاپ دوم نیز رسیده است در 47 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 7 هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 2361118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha