۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸

مهر گزارش می دهد/

استقبال با بنر و گل پایان کار ورزشکاران برتر استان مرکزی/ کوچ قهرمانان ورزشی استان در سایه نبود اسپانسر

استقبال با بنر و گل پایان کار ورزشکاران برتر استان مرکزی/ کوچ قهرمانان ورزشی استان در سایه نبود اسپانسر

اراک- خبرگزاری مهر: تقدیر با بنر و گل پایان کار ورزشکاران برتر استان مرکزی است. ورزشکارانی که با تلاش فراوان در میادین ورزشی داخلی و بین المللی مدال و رتبه ای کسب می کنند و افتخاری می شوند برای استان، اما عدم حمایت مسئولان استان از این ورزشکاران و نبود اسپانسر، باعث پیوستن آنها به تیم های استان های دیگر و استفاده از تجربه های آنها در جای دیگر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بازگشت ورزشکاران استان مرکزی پس از کسب مدال و عنوان های برتر که در کشور یا در مسابقات جهانی کسب می کنند با بنرهای گسترده در سطح شهر اطلاع رسانی می شود و از آنها تنها با گل و شیرینی و یک مصاحبه تقدیر می شوند و این تقدیر بنر و گل می شود پایان کار ورزشکاران در استان. چرا که از فردای آن روز دیگر کسی خبری از این ورزشکاران نمی گیرد و حمایتی هم در بیشتر موارد از آنها نمی شود مانند علیرضاگودرزی کشتی گیر با استعداد استان مرکزی که در مسابقات جهانی کشتی مدال کسب کرد یا جواد حسین آبادی یکی از بهترین والیبالیست های استان مرکزی و کشور که در شهر دیگر توپ می زند یا حسین عسگری دوچرخه سوار استان که مقطعی در تبریز رکاب زد و حالا بدون چتر حمایتی هستند.
 
جوادحسین آبادی والیبالیست استان مرکزی و عضو تیم ملی والیبال 23 سال کشور در این زمینه به خبرنگار مهر می گوید: در این شش سال که عضویت تیم ملی والیبال را داشتم هیچ حمایتی ازمسئولان استان مرکزی از من نشد و به دلیل نبود تیم، به تیم آلومینیوم هرمزگان رفتم و حالا هم با تیم لیگ برتری سایپا تهران قرارداد بستم.
 
وی در در ادامه گفت: من کاپیتان تیم ملی و امتیاز آورترین بازیکن آسیا شدم پس از بازگشت به اراک حتی یک پلاکارد یا بنر هم از سوی مسئولان استان برای استقبال وجود نداشت.
 
بهمن انصاری بازیکن سابق تیم ملی فوتبال هفت نفره که یکی از بهترین گلزن و تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در سالهای گذشته بود هم به مهر گفت: پس از اینکه مصدوم شدم از تیم فوتبال هفت نفره کناره گیری کردم و به رشته دو و میدانی رفتم. پس از مسابقات قهرمانی کشور در آنجا هم مصدوم شدم که مسئولان استان مرکزی از من حمایت نکردند.

عدم حمایتها باعث شد به طور کلی ورزش را کنار گذاشتم
 
وی با تاکید بر اینکه عدم حمایتها باعث شد به طور کلی ورزش را کنار بگذارم، گفت: در حال حاضر در شغل جدیدی کار می کنم ولی ای کاش مسئولان فرصتی را فراهم می کردند که نیروهای جوان بتوانند از تجربیات ما بهره ببرند.
 
حسین عسگری نیز یکی از بهترین دوچرخه سوارهای استان و تیم ملی است که مدتی در تیم پتروشیمی تبریز رکاب می زد. وی در گفتگو با مهر تصریح کرد: من مجبور بودم به دلیل نبود تیم در استان مرکزی به تبریز بروم و به صورت حرفه ای در تیم پتروشیمی تبریز فعالیت کنم.
 
وی نبود اسپانسر را یکی از علتهای مشکلات ورزشی در استان می داند و  ادامه می دهد: استعدادهای خوبی در دوچرخه سواری این استان وجود دارد اما نبود یک تیم و اسپانسر باعث شده که یکسری از ورزشکاران این رشته راکنار گذارند یا برای ادامه فعالیت خود به شهر دیگری بروند.
 
عسگری اضافه کرد: البته ما برای تیم و ایجاد یک باشگاه برای دوچرخه سواری استان پیگیری هایی از مسئولان استان صورت دادیم که فعلا جوابی نگرفته ایم. در هرحال همه دوست دارند اول برای شهر خودشان افتخارآفرینی کنند تا شهردیگری.
 
عدم حمایت از ورزشکاران در قالب باشگاه‌داری باعث تنزل رشته دوچرخه سواری در استان شد
 
محمدآستانه شناگر با استعداد استان که دارنده سه مدال قهرمانی کشور در رده سنی17و 18سال است و دارای سابقه حضور در تیم ملی است به مهر می گوید: متاسفانه به دلیل مصدومیت در مسابقات و حمایت نشدن از سوی مسئولان استان و مشکلاتی که وجود داشت شنا را کنار گذاشتم و به عنوان مربی شنا فعالیت می کنم.
 
آستانه در ادامه گفت: از تیم نفت امیدیه برایم پیشنهاد آمد که آن را رد کردم به علت اینکه مسئولان استان به من گفتند قرار است تیم شنا با اسپانسر برای حضور در لیگ کشور تشکیل دهیم که این اتفاق رخ نداد و من هم بدون تیم ماندم و با مصدومیت هایی که داشتم و حمایت نشدن شنا را کنار گذاشتم.

پیشکسوت دوچرخه‌سواری استان مرکزی با اشاره به تنزل رشته دوچرخه سواری در استان می گوید: عدم حمایت از ورزشکاران در قالب باشگاه‌داری دلیل این تنزل در رشته دوچرخه‌سواری استان بوده است.

سعید امجدی با بیان اینکه افرادی که در گذشته خود را در این استان ذی نفع و دوچرخه‌سوار می‌دانستند نتوانستند باشگاه‌داری را به صورت پایدار در استان به ثبات برسانند، تصریح کرد: همین دلیل باعث شد دوچرخه‌سواران استان که دارای مقام‌های قهرمانی بودند به استان‌های دیگر بروند و در باشگاه‌های آنها مشغول فعالیت شوند.

این در حالی است که به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی براساس تحقیقات انجام شده در استان مرکزی 25 درصد دانش‌آموزان به علت عدم تحرک کافی دچار مشکلات ستون فقرات و اسکلتی هستند.

غلامرضا فتح‌آبادی در جلسه شورای ورزش همگانی و تفریحی استان مرکزی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش در استان مرکزی اظهار کرد: نهادینه کردن جایگاه ورزش در نظام آموزش و پرورش ضروری است و ترویج و توسعه ورزش از دوران کودکی و از مهدهای کودک باید آغاز شود.

نقش اساسی صنایع استان در توسعه ورزش‌

فتح‌آبادی با تاکید بر نقش اساسی صنایع در توسعه ورزش‌ گفت: باید پیگیری‌های لازم برای ایجاد دفتر ارتباط با صنایع در حوزه ورزش استان ایجاد شود.

وی بر لزوم تشکیل کمیته‌های ورزشی در ادارات و دستگاه‌های استان تأکید و تصریح کرد: در صنایع استان امکانات و فضای ورزشی خوبی وجود دارد که متاسفانه به دلیل نگاه‌های بخشی‌نگر استفاده از این فضاها برای ورزش همگانی آزاد نشده است.

سرپرست سابق تیم فوتبال شهرداری اراک و کارشناس ورزشی استان مرکزی با اشاره به عدم حمایت صنایع از تیمهای ورزشی گفت: تنها از صنایع استان برای مردم آلودگی زیست محیطی دارد و نفع آن نصیب بخش ورزش و ورزشکاران استان نمی شود.

محمدرجائیان در گفتگو با مهر تصریح کرد: اگر امروز کارخانه و شرکت ها برای باشگاه داری جلو نمی آیند باید بگوییم که هم مدیران کارخانه ها مقصر هستند و هم مسئولان ورزش استان.

وی ادامه داد: باید هر دو طرف با یکدیگر مذاکره کنند و آن تعامل مورد نظر برقرار شود تا بعد از آن نتیجه بدست آید.

رجاییان اضافه کرد: به طور مثال در فوتبال اراک هیچ  کارخانه ای تیمداری نمی کند و متاسفانه مدیریت قدیمی وحاکم بر فوتبال ما شرایط به گونه ای شده که اگر کارخانه بیاید و بگوید ما می خواهیم در فوتبال تیمداری کنیم برخی از مسئولان فوتبال اراک حاضر به مذاکره و پیگیری این مسائل نیستند که حالا هم می بینیم که یک تیم فوتبال در لیگ یک هم نداریم.

عدم حمایت صنایع از ورزش استان ناشی از عملکرد بد مدیریت در ورزش است

وی عدم حمایت صنایع از ورزش استان را ناشی از عملکرد بد مدیریت در ورزش دانست و گفت: شما دراین چندسال چه موفقیتی در فوتبال اراک دیده اید که حالا یک کارخانه یا اسپانسری جلو بیاید و تیمداری کند؟ یا اینکه چقدر مسئولان درهیات فوتبال با کارخانه ها وارد مذاکره شده اند؟ بالاخره اگر ما انتظار داریم که کارخانه ها حمایت کنند آنها هم از مسئولان ورزش عملکردی باموفقیت می خواهند نه اینکه فقط ناکامی باشد.

ایجاد شرایط مساعد برای ورزش از جمله وظایف مسئولان استان است. مسئولان زیربط ورزشی استان مرکزی باید شرایطی را ایجاد کنند که در آن ورزشکار با انگیزه به مسابقات برود و افتخارآفرینی کند اما این ورزشکاران به دلیل نبود حمایت، امکانات و مشکلات مالی یا نبود تیم و اسپانسر در استان برای شهرها و استان های دیگر افتخارآفرینی می کنند و این برای ورزش استان مرکزی اتفاق خوبی به حساب نمی آید.

نبود اسپانسر برای تیمداری مشکل جدی استان است. چرا که تیمهای ورزشی استان در شهر صنعتی اراک تنها ماندند. اما ورزش وجوانان و هیات های مورد نظر باید از ورزشکاران مدال آور و با استعداد حمایت کنند و ایجادانگیزه کنند و آنها را زیر نظر داشته باشند تا آن ورزشکار هم از کسب مدال و افتخارخسته نشود و برای استان مرکزی فعالیت کرده و مدال بیاورند.

به گفته یکی از کارشناسان ورزشی استان در ورزش فوتبال شهر هزینه میلیاردی می شود و هنوز موفقیتی بدست نیامده است اما اگر قسمتی از این بودجه صرف  دیگر رشته ها و ورزشکاران شود  قطعا نتیجه ای طلایی برای استان و کشور بدست می آید.

........

گزارش: علی صفایی راد

 

کد خبر 2361832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha