۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷

جمیری:

سرمایه‌گذار پتروشیمی گناوه توان اجرا ندارد/ جلوگیری از سودجویی افراد خاص در منطقه آزاد بوشهر

سرمایه‌گذار پتروشیمی گناوه توان اجرا ندارد/ جلوگیری از سودجویی افراد خاص در منطقه آزاد بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذار پتروشیمی گناوه توان اجرا ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در مجلس شورای اسلامی پیگیری مشکلات و نیازهای مردم با همکاری مسئولان محلی و استانی و ملی است که امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای حل مشکلات محلات جنوبی شهر بوشهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم با اصلاح نقشه تفصیلی شهر بوشهر و همکاری سازمان انرژی اتمی قدم‌های مثبتی برداریم و همچنین بتوانیم مشکلات واگذاری آب و برق به این مناطق را رفع کنیم.

رفع مشکلات 40 ساله مردم هلیله و بندرگاه ضروری است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مناطق هلیله و بندرگاه در بوشهر مردم دارای مشکلاتی 40 ساله هستند که پیگیری کردیم و معاون نظارت راهبری رئیس جمهور به بوشهر آمد و نشست‌هایی با معتمدین در این زمینه برگزار شد.

وی از تلاش های خود برای ارتقای چغادک به بخش خبر داد و افزود: چغادک همه شرایط را برای تبدیل شدن به بخش دارد و طرح استان و وزارت کشور در این زمینه آماده است ولی با تصویب دولت، طرح‌های ارتقای تقسیمات کشوری تا تصویب طرح نهایی تقسیمات کشوری اجرا نمی‌شود که ما این موضوع را قانونی نمی‌دانیم و امیدواریم شاهد تغییر در این تصمیم باشیم.

جمیری ادامه داد: با توجه به اینکه شهر چغادک دارای همه ویژگی‌های مورد نیاز برای استقرار شهرداری بود و بسیاری از کارهای مدیریت شهری در این شهر با مشکل مواجه بود، پیگیری‌های زیادی در این زمینه داشتیم و مجوز شهرداری را برای این شهر گرفتیم که مورد موافقت وزیر کشور نیز قرار گرفت.

همه شرایط برای اجرای پتروشیمی گناوه فراهم است

وی با اشاره به انجام مقدمات کار راه‌اندازی پتروشیمی گناوه، بیان داشت: مشکل زمین حل شده، موافقت آب و برق گرفته شده، موافق زیست محیطی نیز گرفته شده و تامین خوراک آن نیز انجام شده است و تنها مشکل در این زمینه به عدم توانایی سرمایه‌گذار مربوط می‌شود که در صورت ادامه این روند از سرمایه‌گذار جدید استفاده می‌کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین برای ساخت راه گناوه گوره گچساران که مشکلات زیادی را برای تردد ایجاد کرده بود، با موافقت وزیر کار اجرایی انجام شده است و همچنین دستور اجرای اصلاح میدان امام علی گناوه نیز گرفته شده است و در دست طراحی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث سد چمشیر اشاره کرد و ادامه داد: انتقال آب این سد به اراضی حیات داوود و لیراوی در شمال استان بوشهر می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه کشاورزی این مناطق داشته باشد که با پیگیری‌های صورت گرفته، این طرح با پیشرفت خوبی روبرو است و اعتبارات مناسبی به آن تزریق شده است.

تزریق 17 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی

جمیری از تزریق 17 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در شهرستان‌های بوشهر و گناوه و دیلم خبر داد و گفت: بیشترین اعتبارات به بخش بهداشت و درمان و ورزش و جوانان اختصاص یافته است.

وی از اختصاص یک میلیارد تومان به استخر دیلم، اختصاص 600 میلیون تومان به استخر بوشهر، اختصاص یک میلیارد تومان به بیمارستان گناوه و یک میلیارد تومان به بیمارستان دیلم خبر داد و افزود: در مجموع هفت میلیارد تومان به گناوه، شش میلیارد تومان به دیلم و چهار میلیارد تومان به بوشهر اختصاص یافت.

لزوم جلوگیری از سودجویی افراد خاص در منطقه آزاد بوشهر

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با منطقه آزاد بوشهر نیز بیان داشت: منطقه آزاد بوشهر توسط دولت تصویب شده است و در انتظار تصویب مجلس است که باید در کمیسیون‌ها مطرح شده و سپس در صحن علنی برای تصویب نهایی مطرح شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما توسعه و ارتقای بوشهر است، خاطرنشان ساخت: برای منطقه آزاد بوشهر باید شاهد یک طرح جامع باشیم که مزایای طرح و منافع ان برای استان و مردم مشخص شود و همچنین آسیب‌ها و مشکلات احتمالی آن نیز مطرح شود که بتوانیم در این مورد تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم.

جمیری با بیان اینکه مدافع طرح منطقه آزاد بوشهر هستم، افزود: در صحبت‌هایی که با استاندار و دیگر مسئولان و همچنین اساتید و کارشناسان و صاحب‌نظران در زمینه منطقه آزاد خواهیم داشت، با کار کارشناسی به این موضوع نگاه خواهیم کرد و تصمیم احساسی نمی‌گیریم.

کد خبر 2362516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha