۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۲۳

بوشِ پدر به روایت بوشِ پسر/ کتاب «41: تصویری از پدرم» در یک میلیون نسخه منتشر می‌شود

بوشِ پدر به روایت بوشِ پسر/ کتاب «41: تصویری از پدرم» در یک میلیون نسخه منتشر می‌شود

ناشر کتابی جورج دبلیو بوش درباره زندگی پدرش نوشته، با انتشار روی جلد کتاب، عنوان آن را نیز روشن ساخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، اسم کتاب جدید جورج دبلیو بوش که در آن به شرح زندگینامه پدرش می‌پردازد، «41» است. عنوان کامل این کتاب «41: تصویری از پدرم» اعلام شده است.

بوشِ پدر چهل و یکمین رییس جمهوری آمریکا بود و عنوان کتاب هم به همین اشاره دارد. جورج پدر و پسر در کنار جان آدامز و جان کویینسی آدامز تنها پدر و پسری هستند که به کاخ سفید راه یافته‌اند.

ناشر این کتاب کراون شعبه‌ای از رندوم هاوس است و می‌گوید این کتاب زندگینامه را 11 نوامبر (20 آبان) در یک میلیون نسخه به بازار می‌فرستد.

خبر انتشار این کتاب در ماه جولای (تیر) اعلام شد و کراون اعلام کرد تاکنون هرگز یک رییس جمهوری آمریکا از خاطرات پدرش که یک رییس جمهوری دیگر باشد، از زاویه دید خودش و آنچه مشاهده کرده، سخن نگفته است.

گفته می شود این کتاب دربرگیرنده زندگی و خاطرات کاری بوش پدر است که شامل خدمت او در جنگ جهانی دوم و نیز اشتغال او در تجارت نفت تگزاس و نیز رشد سیاسی او می‌شود.

جورج بوش نیز با صدور بیانیه‌ای پدرش را یک خدمتگزار، یک دولتمرد و یک پدرپزرگ خواند و گفت: عاشق این هستم که زندگی او را بنویسم و امیدوارم همه از خواندن آن لذت ببرند.

برخلاف روسای جمهوری اخیر آمریکا جورج بوش پدر تنها رییس جمهوری است که پس از اتمام دوران ریاست جمهوری‌اش اقدام به نوشتن کتاب خاطراتش نکرده است.

بوش پسر در دوران ریاست جمهوری اش کتاب «نقطه تصمیم» را منتشر کرد که در اواخر سال 2010 پنج هفته کتاب شماره یک فهرست پرفروش‌های غیرداستانی آمریکا بود.

از این کتاب بیش از 3 میلیون نسخه در دو شکل چاپی و الکترونیک به فروش رفت و پرفروش‌ترین کتاب خاطرات یک رییس جمهوری در تمام تاریخ شد.

کد خبر 2364609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha