۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱

سارا روستاپور در گفتگو با مهر:

«گل آموز» مجری کودک پرورش می‌دهد/ انتقال آموزه‌های قرآنی به بچه‌ها

«گل آموز» مجری کودک پرورش می‌دهد/ انتقال آموزه‌های قرآنی به بچه‌ها

مجری و تهیه‌کننده «گل آموز» از پرورش کودکان به عنوان مجری در این برنامه خبر داد و اعلام کرد این جزو سیاست‌های شبکه آموزش است.

سارا روستاپور، تهیه کننده و مجری برنامه «گل آموز» که به تازگی در مراسم تقدیر از برترین‌های رمضانی سیما به عنوان برگزیده معرفی شد به خبرنگار مهر گفت: ما در ماه رمضان سعی کردیم آموزه‌های قرآنی را با بازی و شکلی کودکانه به بچه‌ها آموزش دهیم تا برایشان جذاب باشد.

وی با بیان اینکه پخش «گل آموز» از سال 86 آغاز شده است، افزود: این برنامه در ابتدا از پلاتوهای خیلی ساده تشکیل شده بود اما کم کم علاوه بر اینکه زمانِ برنامه بیشتر شد، متنوع‌تر نیز شد تا اینکه تصمیم گرفتیم با بقیه برنامه ها فرق داشته باشیم و به این نتیجه رسیدیم که برنامه را خود بچه‌ها اجرا کنند.

یک ماه و نیم آموزش مجریان کودک

این تهیه‌کننده و مجری ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم مهمان را از برنامه حذف کنیم و یا حضور او به صورت دیگر باشد. بعد به فرهنگسراها رفتیم و تست اجرا گرفتیم و بچه‌ها را انتخاب کردیم و حدود یک ماه و نیم به بچه‌ها آموزش دادیم.

روستاپور با اعلام اینکه امسال هم تغییراتی در برنامه داریم، در تشریح آنها گفت: برنامه‌های گل‌آموز موضوع‌بندی شده و به عنوان مثال در یکی از روزها موضوع ورزش و یک روز دیگر درباره گردشگری و روز بعد درباره ضرب المثل و آشنایی با داستان‌های کتاب‌های درسی است.

جلب همذات‌پنداری بچه‌ها برای شناختن استعدادها

مجری برنامه «گل آموز» مخاطبان برنامه را در رده دبستان دانست و اظهار کرد: سطح کار را در برنامه‌های جدید بالا برد‌ه‌ایم و به بچه‌ها مهارت‌های مختلف را آموزش داده‌ایم.

وی از حضور روانشناس در اتاق فکر این برنامه خبر داد و متذکر شد: علاوه بر روانشناس‌ها از افراد متخصص در دیگر حوزه‌ها هم استفاده می‌کنیم، مثل افراد متخصص در حوزه آموزش مهارت‌ها و یا کسانی که در بخش آموزش دادن و یادگیری تخصص دارند و به همین جهت برنامه متفاوتی ارائه کرده‌ایم تا بچه‌ها احساس همذات پنداری کنند و استعداد بچه‌ها را بهتر بتوانیم نشان دهیم.

از کودکی مجری پرورش می‌دهیم

روستاپور با بیان اینکه ما سعی کرده‌ایم به سمت پرورش مجری‌های کودک برای برنامه‌های مخصوص کودک برویم، گفت: سعی کرده‌ایم به بچه‌ها نمایش را از همین حالا یاد دهیم تا پله پله بالا بروند و در واقع بر اساس سیاست شبکه آموزش، پرورش مجری را در این شبکه انجام دهیم.

تهیه کننده برنامه «گل آموز» در پایان درباره علل انتخاب برنامه به عنوان برنامه برتر در ماه مبارک رمضان بیان کرد: در ماه رمضان ما سعی کردیم آموزه‌های قرآنی با بازی و شکلی کودکانه به بچه‌ها آموزش دهیم که برایشان جذاب باشد. ما اسامی حیوانات و میوه‌ها و حتی شهرهایی را که در قرآن بود در قالب نمایش به بچه‌ها آموزش دادیم و در این زمینه هم از یک روحانی کمک گرفتیم.

کد خبر 2364643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فاطمه ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      0 0
      خیلی خوبه
    • مانا ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      0 0
      ،خییییییییییییییییلیییییییی خببببببببهههههه