۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳

ضرورت ارتقاء جایگاه فیزیوتراپی کشور برای رسیدن به استانداردهای جهانی سلامت

ضرورت ارتقاء جایگاه فیزیوتراپی کشور برای رسیدن به استانداردهای جهانی سلامت

بازرس هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: ارتقاء جایگاه فیزیوتراپی در کشور نیازمند اجرای دکترای حرفه ای و رسیدن به استانداردهای جهانی در زمینه بهداشت و سلامت جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد موذن زاده به مناسبت روز جهانی فیزیوتراپی گفت: یکی از مطالبات اصلی جامعه فیزیوتراپی بحث اجرای تمام عیار دکتری حرفه ای فیزیوتراپی(DPT) است. چرا که براساس استانداردهای جهانی سطح پایه این رشته در کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، استرالیا و حتی کشورهای منطقه‌ای مثل هند و پاکستان و عربستان سعودی به مقطع دکتری حرفه‌ای ارتقاء یافته و ما نیز باید در کشورمان در راستای منویات مقام معظم رهبری که به نیاز کشورمان در راستای جهاد علمی اشاره فرموده اند ؛ هر چه سریعتر روند اجرایی شدن این مطالبات جامعه فیزیوتراپی را در ایران عملی نمائیم تا بتوانیم در رشته فیزیوتراپی در خاورمیانه پیشتاز باشیم.

وی گفت: در کشور ما از سال 86 فعالیت انجمن فیزیوتراپی جهت اجرایی کردن طرح دکتری حرفه‌ای آغاز شد که در 22 اردیبهشت 88 کلیات این طرح به تصویب شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت رسید و در سال 90 به دستور وزیر وقت بهداشت و تایید شورای عالی سیاستگذاری وزارت بهداشت، دستور پذیرش دانشجو در این مقطع صادر گردید.

موذن زاده ادامه داد: در سال 92 اولین دوره دانشجویان مقطع دکتری حرفه‌ای در داخل کشور از مقطع کارشناسی ارشد وارد دپارتمان فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند، ولی متاسفانه تاکنون برنامه آموزشی کامل این مقطع به تصویب معاونت وزارتخانه نرسیده است و درخواست انجمن و برد فیزیوتراپی، تصویب این برنامه آموزشی و شروع پذیرش دانشجو از مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دکتری حرفه‌ای و همچنین پذیرش از طریق کنکور سراسری است.

کد خبر 2364789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha