۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۱۰

مصطفی قنبرپور در گفتگو با مهر:

گام به گام به سوی جهانی شدن پیش می‌رویم/ به فکر پیروزی برابر قطر هستیم

گام به گام به سوی جهانی شدن پیش می‌رویم/ به فکر پیروزی برابر قطر هستیم

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران با اشاره به اینکه همه تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا مدعی کسب سهمیه حضور در جام جهانی و قهرمانی هستند، گفت: قصد داریم گام به گام و با انجام بازی‌های خوب مسابقات را آغاز کنیم تا ابتدا به عنوان تیم اول گروهی به مرحله بعدی صعود کرده و در نهایت سهمیه حضور در جام جهانی را بدست آوریم.

مصطفی قنبرپور در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت تیمش پیش از دیدار با قطر، ضمن بیان مطلب فوق گفت: به خاطر آشنایی بازیکنان به شرایط شهر بانکوک خصوصا رطوبت و شرجی بودن هوای این شهر، 3 روز زودتر به محل برگزاری مسابقات آمدیم. خوشبختانه تمرینات و بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشته و امیدواریم تا برابر حریفان خود بهترین عملکرد را ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه تیمش به عنوان تیم نخست و با پشت سرگذاشتن تیم مدعی امارات به این رقابتها راه یافته، افزود: کار سختی در این مسابقات داریم زیرا همه حریفان برای کسب سهمیه حضور در جام جهانی با قدرت و برنامه‌ریزی پا به مسابقات می‌گذارند. قطعا هیچ کدام از 16 تیم حاضر در این جام، حریف‌های آسانی نیستند و تمامی آنها مدعی کسب سهمیه حضور در جام جهانی و قهرمانی در این جام هستند.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در مورد حریفانش در مرحله گروهی این رقابتها هم اینگونه اظهار نظر کرد: هر سه تیم عربستان، قطر و سوریه به نوعی حریفان سرسختی بوده و هدف‌شان موفقیت در این جام است. تیم سوریه در سال‌های اخیر رشد زیادی در رده پایه داشته و حتی در در سال 2010 باعث عدم راهیابی ایران به مرحله دوم مسابقات شد. عربستان هم در رده بزرگسالان و پایه همواره جزو مدعیان آسیا است.

وی در مورد تیم نوجوانان قطر حریف ایران در بازی نخست مرحله گروهی این رقابتها تاکید کرد: تیم قطر هم سرمایه‌گذاری کلانی در رده‌های پایه خصوصا این تیم انجام داده و با برگزاری اردوهای اروپایی مستمر به فکر موفقیت در این جام است. قطری‌ها تیم نوجوانان‌شان را برای حضور در جام جهانی بزرگسالان 2022 آماده می‌کنند که همین موضوع نشان دهنده شرایط خوب این تیم دارد.

قنبرپور با اشاره به اینکه شناخت خوبی از تیم قطر دارد، اضافه کرد: چندی پیش دیداری تدارکاتی را با تیم قطر انجام دادیم و آنها در کشور خود شکست دادیم ولی آن بازی را فراموش کرده و باید با تمام توان در این بازی به میدان رفته تا بتوانیم جام را با یک پیروزی ارزشمند آغاز کنیم. به همین دلیل در این مدت بیشتر از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان کار کردیم و تلاش کردیم آنها را برای شرکت در مسابقات به آمادگی کامل برسانیم.

وی با ابراز رضایت از اینکه بازیکنانش مستعد بوده و میل به پیشرفت دارند، خاطرنشان کرد: از روز نخست آغاز برنامه‌های آماده‌سازی تیم تا به امروز، بازیکنان اردوهای مختلفی را پشت سر گذاشته و روند خوبی داشتند. تمرکز همه آنها بر این است که با اجرای بهترین بازی و رفتار جوانمردانه، به رقابت با حریفان دیگر بپردازند.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران با تاکید بر اینکه تلاش کادرفنی و بازیکنان کسب بهترین نتیجه در این جام است، یادآور شد: تمامی تفکرات‌مان از نخستین بازی روی تیم خودمان است و قصد داریم گام به گام و با اجرای برنامه‌های مدون و انجام بازی‌های خوب به عنوان تیم اول به مرحله بعدی این مسابقات صعود کنیم.

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه مطمئنا در آینده از نفرات تیم نوجوانان بیشتر می‌شنوید و بسیاری از آنها می‌تواند در تیم‌ ملی ایران در جام‌جهانی 2022 حضور داشته باشند، اذعان داشت: بازیکنان از شرایط مسابقات به خوبی با خبر بوده و می‌دانند نباید کوچکترین اشتباهی را انجام دهند تا در رقابتهای قهرمانی آسیا نتیجه خوبی کسب کنیم.

قنبرپور در پایان گفت: امیدواریم با اتکال به خداوند، دعای مردم عزیز ایران و تلاش مضاعف اعضای تیم بتوانیم در این جام سربلند شده و نماینده شایسته‌ای برای فوتبال کشورمان در مسابقات آسیایی باشیم. همچنین با کسب سهمیه جام جهانی و رسیدن به رتبه‌های برتر این جام، با دست پر به کشور بازگردیم.

رقابتهای فوتبال قهرمانی نوجوانان (زیر 16 سال) آسیا درحالی از امروز شنبه 15 شهریورماه در کشور تایلند آغاز می‌شود که تیم فوتبال نوجوانان ایران فردا یکشنبه در نخستین دیدارش در این رقابتها به مصاف تیم فوتبال قطر می‌رود.

کد خبر 2364798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha