۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷

افتتاح نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال- 1؛

مشاور وزیر ارشاد: مقاومت‌هایی در ارشاد برای واسپاری نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی وجود دارد

مشاور وزیر ارشاد: مقاومت‌هایی در ارشاد برای واسپاری نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی وجود دارد

دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با تصدی‌گری کامل بخش خصوصی و با مشارکت 189 شرکت فعال در این حوزه آغاز به کار کرد، این در حالی است که به گفته مشاور وزیر ارشاد مقاومت هایی در سطوح پایین این وزارتخانه برای واسپاری این قبیل نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گشایش دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال صبح امروز شنبه 15 شهریور با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و با قرائت پیام رئیس دفتر رئیس جمهور در دو سالن محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، محمدرضا طلایی، رئیس نمایشگاه در سخنانی با اشاره به کاربرد فناوری اطلاعات در کسب و کار گفت: این سند در صورت توجه، موجب کاهش هزینه‌ها و بهبود خدمات سیستم‌های مجازی می‌شود و می‌تواند موجبات ظهور نوعی بازرگانی جدید را فراهم سازد.

وی گفت: فناوری اطلاعات تاثیر بسزایی در حوزه دیجیتال کشورها گذاشته است و ایران نیز با توجه به تاریخ کهنش از جایگاه ویژه‌ای در حوزه فرهنگ و تمدن برخوردار است و می‌تواند با توسعه فناوری دیجیتال موجبات شکوفایی این تمدن را فراهم سازد.

رئیس دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به شعار این نمایشگاه «زندگی هوشمند توسعه اقتصاد و فرهنگ»، بیان کرد: این نمایشگاه با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت و با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی و نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضایی بالغ بر 6 هزار و 500 متر مربع و با مشارکت 189 شرکت و با برپایی بیش از 30 کارگاه آموزشی از 15 تا 18 شهریور برگزار می‌شود.

طلایی تاکید کرد که موفقیت این نمایشگاه مرهون حمایت اتاق بازرگانی تهران، اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها و همچنین تشکل‌های بخش خصوصی است.

در این مراسم، همچنین بابک دربیکی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه در سخنانی اظهار داشت: دومین دوره نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در حالی توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود که متکی به تجربه نسبتا موفق 6 دوره قبلی است. این نمایشگاه فضای جدیدی را تجربه می‌کند و آنچه بیش از هر چیز نمایان است، تفاوت در مدیریت کلان آن و واگذاری امور آن به بخش خصوصی است.

دربیکی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در هزینه‌های دولتی جزء مفاد ماده 16 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را موظف می‌داند که اجرای این نمایشگاه را به بخش خصوصی واگذار کند. استفاده از توان بخش خصوصی و کمک به توسعه رسانه‌های دیجیتال و توانمندسازی آنها از حداقل برکات چنین نمایشگاهی است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: وزارت ارشاد خود را موظف می‌داند که رویکرد جدید را ادامه دهد، قطعا مشکلاتی در آغاز چنین راه دشواری وجود دارد، اما ما در وزارت ارشاد بر این باور هستیم که گذشت زمان و البته همکاری مجدانه تشکل‌های بخش خصوصی، این مشکلات را مرتفع می کند، ولو اینکه در سطوح پایین‌تر بدنه وزارت ارشاد هم مقاومت‌هایی برای این واسپاری‌ها وجود داشته باشد.

کد خبر 2364862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha