۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲

«موبایلوگراف» به شبکه مستند می‌‌آید/ شتابزدگی در آثار جشنواره همراه تهران

«موبایلوگراف» به شبکه مستند می‌‌آید/ شتابزدگی در آثار جشنواره همراه تهران

ارزیابی عضو هیات انتخاب دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از آثار و شتابزده بودن آنها و همچنین پخش مجله تصویری «موبایلوگراف» از شبکه مستند، دو خبر امروز جشنواره فیلم و عکس همراه تهران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام مکری عضو هیات انتخاب دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در ارزیابی مجموعه آثار رسیده به جشنواره گفت: مجموعه آثار رسیده را می توان به دو بخش عمده تقسیم کرد. اول آن دسته از فیلم هایی هستند که با موبایل از زندگی روزمره گرفته شده اند و کمتر اطلاعات هنری و فیلم سازی در آن ها دیده می شود.

وی دسته دوم آثار را فیلم هایی که با علم به تکنولوژی و دانش سینما ساخته شده اند معرفی کرد و ادامه داد: در مجموع یک نوع عجله در آثار دیده می شد. تعداد اندکی از آثار نیز بودند که با تامل بر روی موضوع کار کرده بودند.

مکری شتابزدگی را یکی از تبعات تکنولوژی عنوان کرده و افزود: در کار با موبایل این شتابزدگی به خوبی نمود پیدا می کند.

به گفته کارگردان «ماهی و گربه» بیشترین موضوع فیلم‌ های ارسالی حیوانات و اموات بودند.

وی در ادامه با اشاره به امکانات موبایل اظهار کرد: موبایل هنوز امکاناتی دارد که ناشناخته است و این تکنیک فیلم سازی نیست بلکه به شکل استفاده از آن مربوط می شود. موبایل همیشه همراه ماست و همه اتفاقات روزانه را می تواند رصد کند. این همان ویژگی است که هنوز مغفول مانده است.

مکری در پایان درباره استفاده خودش از موبایل گفت: از موبایل به عنوان ابزار کمکی در کارهایم استفاده می کنم اما مستقیما از آن برای فیلمسازی استفاده نکرده ام. دوربین های جدید وسوسه تجربه این ابزار را برایم ایجاد کرده و شاید در آینده آن را تجربه کنم.

مجله تصویری دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در شبکه مستند سیما پخش می شود.

مجله تصویری «موبایلوگراف» از شبکه مستند پخش می‌شود

مجله تصویری «موبایلوگراف» که به انعکاس رویدادها و آثار دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران اختصاص دارد با مشارکت شبکه مستند سیما آماده پخش می شود.

این برنامه در سیزده قسمت 30 دقیقه ای از روز سه شنبه 18 شهریور ماه روی آنتن می رود و تا پایان شهریورماه 93 فیلمسازی و عکاسی با موبایل را برای علاقه مندان به این ابزار آموزش می دهد.

در این برنامه بخش های متنوع گزارش، گفتگو، آموزش و تحلیل اثر دیده شده است که هر روز ساعت 21 پخش می شود.

دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از 21 شهریورماه آغاز و 28 شهریور ماه نیز با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف به پایان می رسد.

کد خبر 2365007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha