۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۲۱:۰۰

کاروان خدام حرم رضوی با استاندار گلستان دیدار کردند

کاروان خدام حرم رضوی با استاندار گلستان دیدار کردند

گرگان - خبرگزاری مهر: کاروان خدام رضوی پس از حضور در شهرهای استان گلستان به گرگان آمدند و پس از حضور در سایت استانداری گلستان با استاندار، معاونان وی و همچنین کارکنان این ارگان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو شامگاه شنبه در دیدار با خدام حرم رضوی که در استانداری گلستان حاضر شده بودند، گفت: امام رضا (ع) از چهره های تابناک معصومین است و ابعاد وسیعی در زندگی وی وجود دارد که باید تحلیل شود.

وی افزود: وظیفه ما است که این شخصیت های بزرگ را برای زندگی خود مدل کنیم و آن ها انسان هایی هدایت بخشند.

وی بیان کرد: امام رضا (ع) بزرگترین مدیریت زمان را در دوران خود مدل سازی کرد و جوهره این امام همانطور که از وصفش پیداست رضای الهی است.

صادقلو اظهار کرد: مدیریت اما هشتم بسیار پیچیده و سخت بود زیرا امام باید در زمان خلافت مامون رسالت خود را به سر منزل مقصود می رساند.

وی ادامه داد: مامون آدم مسلطی بر سیاست و اسلام بود و سعی داشت با ولیعهدی امام به وی و اسلام ضربه بزند و امام رضا (ع) باید قرائت اسلام نام محمدی را ارائه می کرد.

استاندار گلستان ادامه داد: این پیچیدگی ها هر فردی را به راحتی زمنی می زند، پذیرفتن و نپذیرفتن ولیعهدی بار داشت و همین امر باعث شد امام در مقابل هجمه بسیاری از خودی ها قرار بگیرد و آن ها می گفتند اما با پذیرفتن ولیعهدی جوز کرده است.

صادقلو بیان کرد: مامون هم شورایی تشکیل داده بود و در آن تلاش می شد سنگین ترین سوالات برای مناظره با امام طرح شود تا امام را به چالش بکشانند.

در این مراسم حجت الاسلام محمد ابوی ثانی از خادمان حرم رضوی هم گفت: یکی از درسهای دوران حضرت، عملکرد ایشان با در سیاست و برخوردشان با دولت طاغوت بود و ایشان به خاطر حفظ اسلام و جلوگیری از کمرنگ شدن آن تن به ولایت عهدی دادند.

وی افزود: رفتارهای ایشان بر مبنای درایت بود و نگذاشت خدشه ای به اسلام وراد شود و به همین دلیل مامون احساس خطر کرد و وی را به شهادت رساند.

وی بیان کرد: غربی ها بر اساس آزادی و به واسطه این که معتقدند انسان مختار است در فضای اجتماع قانون تصویب کردند اما مشکل این مدل رفتار این است که خط قرمز ان ها رعایت نکردن قانون است.

این خادم ادامه داد: جمهوری اسلامی اما به همت شهید دکتر بهشتی بر اساس مبنای دینی قانون اساسی کشور را تدوین کردند و بر همین اساس آنچه مردم را مجاب به رعایت سبک زندگی اسلامی می کند مبنای هدایت است.

وی اضافه کرد: آنچه غرب می گوید اختیار نیست بلکه اختیار برای انسان یعنی انتخاب کردند بین مسیر هدایت و کفر و هر کسی که بفهمد کدام راه درست است و عواقب را خودش به دوش بکشد انتخاب می کند.

وی بیان کرد: غرب تبلیغات زیادی دارد تا بگوید با دین نمی توان جامعه را کنترل کرد اما حضرت آقا فرموده بودند غرب دنبال لبنانیزه کردن جمهوری اسلامی است تا دین را از سیاست جدا کنند.

این روحانی بیان تصریح کرد: اگر دین از سیاست جدا شود قانون بر مبنای دین نخواهد بود و کم کم رنگ دین از جامعه کم می شود.

حجت الاسلام ثانی خاطرنشان کرد: فضای سیاسی و جناحی کشور نباید بر قانون تاثیر داشته باشد و همه باید برای تقویت مبانی دینی که منجر به تقویت جمهوری اسلامی می شود تلاش کنیم و پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

کد خبر 2365228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha