۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۵۹

سنجری خبر داد:

50 درصد پست های سازمانی اداره کل تعاون، رفاه و اجتماعی خراسان جنوبی بلا تصدی است

50 درصد پست های سازمانی اداره کل تعاون، رفاه و اجتماعی خراسان جنوبی بلا تصدی است

بیرجند- خبرگزاری مهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی کمبود نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات این این سازمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 50 درصد پست های سازمانی اداره کل تعاون، رفاه و اجتماعی خراسان جنوبی بلا تصدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سنجری بعد از ظهر شنبه در نشست اعضای اتاق تعاون خراسان جنوبی با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به فعالیت 2 هزارو 403 تعاونی در سطح استان اشاره کرد و اظهارکرد: در این تعاونی ها 766 هزار 730 نفر عضو هستند.

وی با بیان اینکه سرمایه تعاونی های استان 440 هزار میلیون ریال است، ادامه داد: در این تعاونی ها برای 18 هزار نفر در سطح استان اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعاونی های استان در 14 حوزه مختلف فعالیت دارند، گفت: حوزه های فعالیت تعاونی های استان شامل تعاونی های تولیدی، مصرف، کشاورزی، مسکن، خدماتی، چند منظوره، صنعتی و حمل و نقل است.

سنجری با بیان اینکه بیشترین تعاونی های استان در بخش خدمات با 709 تعاونی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: در بخش کشاورزی 452 تعاونی، مسکن 412 تعاونی و صنعت 411 تعاونی در سطح استان فعالیت دارند.

وی از تشکیل 107 تعاونی در سال گذشته با جمعیت یک هزار و 600 نفر عضو در سطح استان خبرداد و تصریح کرد: با تشکیل این تعاونی ها برای 1046 نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: هفته تعاون فرصت مناسبی است تا با همکاری مسئولان و مردم در جهت ترویج و توسعه فرهنگ تعاون تلاش کنیم.

سنجری کمبود نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات اداره کل تعاون، رفاه و اجتماعی در سطح استان دانست و افزود: بسیاری از ادارات تعاون شهرستان های خراسان جنوبی با یک نفر نیروی انسانی اداره می شوند.

وی با بیان اینکه تعاونی از جایگاه معنوی و قانونی برخوردار است، گفت: در قانون برنامه پنجم 25 درصد اقتصاد از تولید ناخالص ملی سهم تعاونیها در نظر گرفته شده است.

سنجری ادامه داد: بخش تعاون یکی از ارکان‌های اصلی اقتصاد مقاومتی و مردمی‌ترین نهاد است.

کد خبر 2365238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha