۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۱۴

با حضور خادمان حرم رضوی/

نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان افتتاح شد

نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان افتتاح شد

اصفهان – خبرگزاری مهر: در میلاد امام هشتم شیعیان نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان با حضور خادمان حرم رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شنبه شب با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، مقتدایی رئیس مجمع نمایندگان اصفهان و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلام ، حجت الاسلام قطبی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان به مدت 6 روز گشایش یافت.

این نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 تا 12:30 و عصر ها از ساعت 16 تا 21:30 در محل نمایشگاه های دائمی اصفهان واقع در پل شهرستان برپاست.

در این نمایشگاه 40  ناشر از اصفهان، از استان اصفهان، 295 ناشر از استان های دیگر و 20 ناشر خارجی حاضر دارند.

گفتنی نمایشگاه امسال برای رفع مشکل تقارن با ایام سال نو شش ماه زودتر از زمان نمایشگاه های قبلی (اسفندماه) برگزار شده است.

از نکات جالب، برگزاری مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان به شکل ایستاده  بود که واکنش جالب مدیر کل ارشاد اصفهان را نیز در پی داشت.

حجت الاسلام قطبی: راست قامت در برابر کتاب ایستاده ایم

 مدیر کل اداره ارشاد اصفهان در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان اظهار داشت:  کتاب ستون خیمه علم و معرفت است و جایگاه آن به اندازه ای است که با هیچ نوشتار و گفتاری قابل قیاس نیست.

وی افزود: امروز ارزش و جایگاه فاخر کتاب اهالی علم و معرفت  را به دور هم جمع کرده است به گونه ای که همه ما راست قامت در برابر کتاب ایستاده ایم.

حجت الاسلام قطبی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه  آثار 500 ناشر در 350 غرفه عرضه شده و  تمام سعی ما بر این بوده است که از برترین ناشران علمی و فرهنگی برای شرکت در این نمایشگاه بزرگ دعوت کنیم.

وی ادامه داد: امسال برگزاری این نمایشگاه در آستانه منتفی شدن بود اما استاندار اصفهان تاکید کردند که این نمایشگاه باید برگزار شد و حمایت خوبی نیز از برگزاری آن کردند.

مدیر کل ارشاد اصفهان تاکید کرد: در کنار نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان 30 برنامه جانبی نیز برگزار می شود که معرفی کتاب، نشست با نویسندگان و جلسات نقد کتاب از آن جمله است.

وی ادامه داد: امیدواریم این نمایشگاه برای نویسندگان و اهل علم و معرفت پربرکت باشد و دیدگاه اهالی فرهنگ زمینه ای برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه های سال های آینده قرار گیرد.

کد خبر 2365354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha