۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۲۴

نصیربیگی:

بسیج هنرمندان از تشکل های هنری و ادبی همسو با انقلاب حمایت می کند

بسیج هنرمندان از تشکل های هنری و ادبی همسو با انقلاب حمایت می کند

قزوین- خبرگزاری مهر: مسئول انجمن های هنری و ادبی بسیج هنرمندان کشور گفت: سازمان بسیج هنرمندان با جذب نخبگان و هنرمندان تاثیرگذار در راستای حمایت و هدایت تشکل های هنری و ادبی همسو با انقلاب گام برمی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم اندیشی و نظارت مسئول انجمن های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور به همراه مسئولان انجمن های تخصصی ادبیات داستانی و شعر با اعضای بسیج هنرمندان استان قزوین شنبه شب در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

نصیربیگی در این نشست با اشاره به کیفیت خروجی و برنامه های علمی و عملی سازمان بسیج هنرمندان بیان داشت: خروجی و برنامه های سازمان در 4 سطح قابل ارزیابی و طرح می باشد که سطح اول این برنامه شامل تربیت نیروهای انقلابی و مومن است.

وی ادامه داد: سطح دوم در قالب جشنواره های ادبی و هنری محقق می شود که فراهم آوردن فضای تعامل، انتقال اطلاعات و کارگاه های تخصصی از جمله مواردی است که در این سطح می گنجد.

مسئول انجمن های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور اظهار داشت: تحقق منویات و رهنمودهای رهبری در هنر و ادبیات سطح سوم این خروجی و برنامه عملی را تشکیل می دهد که در همین راستا کارگروهی تخصصی در قم تشکیل شده که در پی تحقق منویات رهبری در حیطه های یادشده به ویژه با تحقق مباحثی چون فقه هنر و اخلاق در هنر است.

نصیربیگی سطح چهارم این برنامه را مشارکت و بکارگیری هنرمندان بسیجی در بخش های مختلف هنری و ادبی برشمرد و یادآورشد: نمونه این برنامه، مشارکت اعضای سازمان بسیج هنرمندان در ساخت سریال "مدینه" بود.

وی با اشاره به اولویت بندی های سازمان بسیج هنرمندان بیان کرد: در کنار این برنامه ها سازمان در راستای رصد و تاثیرگذاری در فضای مربوطه اقدام به جذب نخبگان و بسیجیان هنرمند کرده است.

مسئول انجمن های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: این سازمان با دوری از موازی کاری تلاش میئکند در زمینه هایی که با خلاء و کمبود مواجه هستیم، فعالیت کند.

برگزاری کنگره خوشنویسان شهید در قزوین

نصیربیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه شهدای هنرمند در جنگ تحمیلی تصریح کرد: به همین مناسبت کنگره ملی هنرمندان شهید در 21 فروردین 94 همزمان با روز بسیج هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی افزود: پیش از برگزاری این کنگره جامع و ملی، برنامه هایی نیز به صورت جداگانه در بزرگداشت شهدای هنرمندی که در عرصه های شعر، سینما، عکس فعالیت کردند برگزار خواهد شد و به همین ترتیب کنگره بزرگداشت شهدای خوشنویس در قزوین، پایتخت خوشنویسی ایران برگزار خواهد شد.

همچنین در ادامه این نشست، امیری مقدم مسئول بسیج هنرمندان استان گفت: در حال حاضر 60 درصد از هنرمندان استان عضو بسیج هنرمندان هستند و مشخصات بیش از 90 درصد از کل هنرمندان قزوین در سامانه بسیج هنرمندان ثبت شده و این سازمان از طریق پیامک با این افراد در ارتباط است.

وی اظهارداشت: با فعالیت ها و اقدامات سازمان بسیج هنرمندان استان جریانات متعددی در سطح قزوین ایجاد شده که یک مورد آن شناسایی شهدای هنرمند استان و برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت آنها با عنوان "شاهدان شیدایی" است.
 

کد خبر 2365363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha