۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۵۸

مقدمي خبر داد:

ثبت نام مرحله استاني دومین دوره از مسابقات قرآني تلاوت در خوزستان

ثبت نام مرحله استاني دومین دوره از مسابقات قرآني تلاوت در خوزستان

اهواز ـ خبرگزاري مهر: مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از ثبت نام مرحله استاني دومین دوره از مسابقات قرآني تلاوت در این استان خبر داد.

قاسم مقدمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دومين دوره از مسابقات قرآني تلاوت در سه بخش: قرائت تحقيق، حفظ كل و حفظ 15 جز قرآن كريم است.

وی با اشاره به اینکه مخاطب اين مسابقات عموم مردم هستند گفت: قرعه هاي تلاوت از قبل در سايت تلاوت تعيين شده و قاريان بايد آنها را مطالعه و حفظ كنند و علاوه بر آن بايد به مفاهيم و ترجمه نيز توجه داشته باشند.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: هر كس با انتخاب و  حفظ قرعه در زمان مسابقات بعد از قرائت قرآن يك سوال نیز از مفاهيم و ترجمه پرسيده شده و نمره نهايي افراد محاسبه مي شود.

مقدمی عنوان کرد: در بخش حفظ كل علاوه بر ارائه حفظ كل قاريان بايد نسبت به مطالعه مفاهيم و ترجمه 5 جز دوم قرآن نیز اقدام كنند چون از این بخش از قرآن سوالاتی در زمینه مفاهیم و ترجمه مطرح مي شود.

وی با اشاره به اینکه زمان ثبت نام مرحله استانی این دوره از مسابقات 10 شهريور تا 20 مهر ماه سال جاری است، یادآور شد: افراد شرکت کننده در بخش حفظ 15 جز بايد بر سه جز اول قرآن از نظر مفاهيم و ترجمه مسلط باشند.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: علاقمندان می توانند براي ثبت نام به ادارات تبليغات اسلامي مراجعه و در صورت نياز با شماره 3363644 اداره كل تبليغات اسلامي خوزستان تماس بگيرند.

مقدمی در ارتباط با زمان برگزاری مسابقات استانی و کشوری تلاوت گفت: زمان برگزاري آزمون تلاوت استاني پنجم دی ماه و 29 و 30 بهمن نیز زمان برگزاری آزمون تلاوت کشوری است.

وی اذعان کرد: ایرادی که قاريان مصري و ديگر كشورها به ما وارد مي كنند این است که شرکت کنندگان در مسابقات قرائت کشور ایران فقط خوب تلاوت مي كنند ولي قاري نيستند. بنابراین یکی از اهداف برگزاری این مسابقات ورود به حفظ قرآن است.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: قاریان باید حفظ آیات را بر اساس معاني، مفاهيم و ترجمه آيات انجام دهند تا بدانند به چه صورت آيات را با صوت ادا کنند و این کار در زيبايي قرائت تاثیر بسیاری دارد.

مقدمی در پایان گفت: متاسفانه در حال حاضر آن چنان كه حق آيات است به لحاظ آهنگي و اجرا رعايت نمي شود. با توجه به اهداف بسیار خوب این گونه مسابقات اميدوارم مردم استقبال خوبي از آن ها داشته باشند. مي دانيم كه اجرایی کردن این گونه مسابقات و ورود قاریان به بحث ترجمه و مفاهیم برای ادای صوت زیباتر سختي هايي دارد ولی همه بايد وارد اين عرصه شوند چون ديد و نگاه آنها وسيع تر مي شود.
 

کد خبر 2365409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha