۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶

گزارش خبرنگار مهر از ازبکستان؛

امیررضا خادم برای حضور در هیات رئیسه فیلا رای نیاورد

امیررضا خادم برای حضور در هیات رئیسه فیلا رای نیاورد

انتخابات هیأت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی امروز يكشنبه در هتل رادیسون تاشکند ازبکستان برگزار شد و در پایان رای‌گیری برای انتخاب اعضای این هیات رئیسه، امیررضا خادم نتوانست آرای لازم برای ورود به کرسی‌های فیلا را کسب کند تا یک ناکامی دیگر برای ورزش ایران در گرفتن کرسی‌های بین المللی رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به تاشکند ازبکستان، کنگره فدراسیون جهانی کشتی فیلا از صبح امروز یکشنبه در سالن مرکز همایش های بین‎المللی شهر تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شد که همه روسای فدراسیون کشورهای مختلف به همراه ننادلالوویچ رئیس جهانی این رشته در آن حضور یافتند تا اعضای جدید هیات رئیسه را انتخاب کنند.

در رای‌گیری برای انتخاب اعضای هیات رئیسه فیلا 21 نفر کاندیدا شده بودند که قبل از رای‌گیری امروز دو نفر از حضور در انتخابات انصراف دادند. از میان 19 نفر باقی مانده یک زن ایتالیایی نیز حضور داشت که به دلیل اینکه حتما باید یکی از اعضای جدید هیات رئیسه عضو زن بود، "پلیکانو" از ایتالیا بدون رای گیری به عضویت هیات رئیسه درآمد.

در دور اول این انتخابات مامياشويلي از روسيه با 87 راي،‌ روزيف از ازبكستان با 86 راي و زنوف از بلغارستان با 76 راي انتخاب شدند. در دور دوم پدرو گاما فيلو از برزيل با 63 راي،‌ فواد مسكوت رئيس كنفدراسيون كشتي آفريقا از مراكش با 44 راي راي،  كارل مارتين ديتمن از آلمان و هديكه تومي ياما از ژاپن با 37 راي بعنوان ديگر اعضاي هيئت رئيسه انتخاب شدند. پيش از مارينا پليكانو از ايتاليا بعنوان تنها زن به عضويت هيئت رئيسه اتحاديه جهاني كشتي در آمد.

اميررضا خادم كانديد ايران كه در دور اول 34 راي كسب كرده بود در دور دوم 26 راي به دست آورد. وي پس از هه گه دوش مجارستاني در اين انتخابات در جايگاه نهم قرار گرفت كه نسبت به انتخابات المپيك 2012 لندن يك روند رو به جلو براي كشتي ايران محسوب مي شود و مي توان در صورت ادامه اين روند در المپيك 2016 به كرسي هيئت رئيسه اتحاديه جهاني كشتي رسيد.

چهره هاي سرشناسي همچون هه گه دوش از مجارستان،‌ البروس تديف از اوكراين، دانيل ايگالي از نيجريه،‌ جاكا راهالا از فنلاند، و نمايندگان مغولستان،‌ هند،‌ ماداداسگار، سيرالئون،‌ جامائيكا و سنگال نيز نتوانستند به عضويت هيئت رئيسه اتحاديه جهاني در بيايند.

از ميان 136 كشور عضو كنگره اتحاديه جهاني كشتي،‌ 125 نفر در اين جلسه حضور داشتند و يازده رئيس فدراسيون از چند كشور از جمله كشورهاي غرب آفريقا كه به دليل شيوع بيماري ابولا نمي توانستند به تاشكند سفر كنند در اين انتخابات غايب بودند.


 

 

کد خبر 2365512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha