۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۸:۳۸

روزبه هشدار داد:

بحران آب در قزوین جدی است/ مدیران برای خروج از بحران اقدام عملیاتی کنند

 بحران آب در قزوین جدی است/ مدیران برای خروج از بحران اقدام عملیاتی کنند

قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: با گذشت نیم قرن هنوز مشکل آب در قزوین حل نشده، مدیران به جای آب بازی باید تدبیرکنند و با یک تصمیم قاطعانه، عزم ملی و مدیریت جهادی باید با طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای خروج از بحران اقدام عملیاتی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جلسه اتاق فکر آّب یکشنبه شب با حضور مرتضی روزبه استاندار، داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، امیدعلی پارسا معاون برنامه ریزی، منوچهر حبیبی معاون عمرانی، مدیران صنعت آب استان و جمعی از کارشناسان و پیشکسوتان این حوزه در سالن کنفرانس شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد.

مرتضی روزبه در این جلسه گفت: از همه کارشناسان و مدیران استان درخواست می کنیم ضمن مطالعه طرح های پیشنهادی دیدگاههای کارشناسی خود را برای تدوین یک راهکار اساسی برای خروج از بحران آب اعلام کنند.

وی افزود: همه مراجع بالادستی که باید در مورد مسائل کلان آب استان نظر دهند دقت کنند موردی از قلم نیفتد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هم جدی گرفته شود.

روزبه با اشاره به مطالعات بیش از چهار دهه ای برخی طرحها مانند سد نهب تصریح کرد: خوزستان و قزوین بیشترین مطالعات طرح های آبی کشور را به خود اختصاص داده اند و در حالی که مطالعه سد نهب در سال 48 انجام شده هنوز ابتدای راه هستیم و ساخت آن انجام نشده که نشان می دهد هنوز برای کار جدی نیستیم.

استاندار یادآورشد: چندین فرماندار، استاندار، مدیر آب منطقه ای عوض شده اند و هنوز نتوانسته ایم مشکل آب را حل کنیم که نشان می دهد عزم جدی برای خروج از بحران نداریم.

مدیران تدبیر کنند

روزبه گفت: به جای آب بازی و پاس دادن کارها به یکدیگر باید ابتدا تکلیف خود را با این موضوع مهم مشخص کنیم که چه خواهیم کرد؟ آیا برخورد ما با موضوع آب قزوین جدی است یا منفعل و در سالهای آینده باز هم مشکل آب را خواهیم داشت و می خواهیم گزارش دهیم و سخنرانی کنیم.

وی افزود: 40 سال پیش پیشینیان ما سازمان عمران دشت قزوین و طرح آبیاری را تاسیس کردند و برای اداره دشت برنامه داشتند اما امروز ما فقط حرف می زنیم و شعار می دهیم؛ در تابستان به فکر صرفه جویی در آب و در فصل زمستان صرفه جویی در گاز و سوخت هستیم و فصل که می گذرد همه چیز به فراموشی سپرده می شود، در حالی که یک بار برای همیشه لازم است تکلیف خود ر ا روشن کنیم.

استاندار یادآورشد: موضوع آب در استان باید در اولویت همه برنامه ها باشد و اعتبارات مناسب برای آن پیش بینی شود تا بتوانیم از بحران خارج شویم.

روزبه اظهارداشت: اختصاص میانگین 10 درصدی اعتبارات به بخش آب و تزریق قطره چکانی آن نشان می دهد اولویت ما آب نیست لذا اجرای پروژه ها سالهای زیادی طول می کشد و افزایش هزینه ها بهره وری کار را تحت تاثیر قرار می دهد.

مصمم به حل مشکل آّب در قزوین هستیم

استاندار بیان کرد: مصمم هستیم در دوران مدیریت خود با مشکلات قدیمی و کهنه در حوزه آب با جدیت برخورد کنیم زیرا نمی خواهیم مدیریت خود را با سلامتی به پایان برسانیم و همه تعریف و تمجید بیجا کنند و ما هم کار را به آیندگان منتقل کنیم.

روزبه تصریح کرد: مسئله آب قزوین متعلق به امروز نیست اما همه وظیفه داریم اقدامی تاریخی و اجتماعی انجام دهیم و در دوره مدیریت خود تکلیف مشکلات آبی استان را مشخص و آن را حل کنیم.

استاندار قزوین در ادامه از نمایشگاه شرکت آب منطقه ای قزوین که به طرز زیبایی وضعیت صنعت آّب شامل: ماکت هایی از سدهای دردست اجرا، مطالعات سدهای جدید، گشت بازرسی، طرح های مقابله با چاههای غیرمجاز، فعالیتهای تحقیقاتی و آموزشی را به تصویر کشیده بود بازدید کرد و خواستار تداوم برپایی آن برای بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استان در فرصتی مناسب شد.

کد خبر 2366068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha