۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۴۵

آیت الله استادی:

طلاب باید بتوانند به شبهات پاسخ دهند

طلاب باید بتوانند به شبهات پاسخ دهند

قم - خبرگزاری مهر: عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در شرایط کنونی طلبه باید درس‌ها را جدی بگیرد تا سطح دانش خود را بالا ببرد و بتواند در عصر اطلاعات و با وجود رسانه‌های فراوان به شبهات پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا استادی شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از دو کتاب منهاج الکریم و جلد چهارم زملک تا ملکوت از آثار مرحوم آیت الله عبد الکریم حق‌شناس، طی سخنانی ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه به تشریح خصوصیات آیت الله حق‌شناس پرداخت.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های آیت الله حق‌شناس خواندن نماز در اول وقت و اهمیتی بود که ایشان به نماز جماعت می‌داد به گونه‌ای که در مسافرت نیز نماز خود را به جماعت می‌خواند.

عضو جامعه مدرسین حوزه به زهد و تقوای آیت الله عبدالکریم حق‌شناس اشاره کرد و او را یک معلم عالی اخلاق دانست و گفت: ایشان در درس و بحث بسیار جدی بود.

وی با بیان اینکه برخی طلبه‌ها آنگونه که باید، به دنبال درس و کسب علوم اسلامی نیستند، افزود: در شرایط کنونی طلبه باید از نظر اطلاعات پر بار و عالم باشد و درس‌ها را جدی بگیرد تا بتواند در عصر اطلاعات و با وجود رسانه‌های فراوان به شبهات پاسخ دهد.

آیت الله حق شناس الگوی طلاب

آیت الله استادی گفت: خوب است طلبه مانند آیت الله حق‌شناس باشد که اگر و روحانی و طلبه همانند ایشان باشد، موفق است.

وی صبور بودن را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی آیت الله حق‌شناس دانست و ابراز کرد: این عالم ربانی با وجود اینکه بیشتر اوقات ناخوش احوال بود هیچ‌گاه نزد خداوند شکایت نمی‌کرد و همیشه شکرگزار بود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به طلاب گفت: هرگز به خود مغرور نشوید، اعمالتان را کنترل کنید و باید از خیر بعضی چیز‌ها بگذرید تا شر آن گریبانتان را نگرید و اگر می‌خواهید ترقی کنید بیاموزید و به آنچه می‌دانید عمل کنید.

 

کد خبر 2366165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha