۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا:

قیام 17 شهریور نقطه عطف انقلاب اسلامی بود

قیام 17 شهریور نقطه عطف انقلاب اسلامی بود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی قیام هفدهم شهریور سال 57 را نقطه عطف انقلاب اسلامی دانست و افزود: پس از این قیام حلقه‌های پیوند بین مردم و حکومت به طور کامل گسسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام زین العابدین روحانی‌نیا صبح دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت هفدهم شهریور در خراسان شمالی، ضمن گردامیداشت یاد و خاطره شهدای هفدهم شهریور سال 57 این قیام را یکی از رویدادهای مهم در مسیر انقلاب اسلامی دانست و بر بزرگداتشت آن تأکید کرد.

وی با بیان این که قیام یوم‌الله هفدهم شهریور یکی از شکوهمندترین قیام‌ها برای تعیین مسیر و جهت انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: قیام هفدهم شهریور سال 57 نقطه عطف انقلاب اسلامی بود به گونه‌ای که پس از این قیام حلقه‌های پیوند بین مردم و حکومت به طور کامل گسسته شد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی این واقعه را فرازی از تاریخ پرمجاهدت و رشادت مردم ایران اسلامی دانست و افزود: کشتار میدان ژاله تهران شکاف بین مردم و حاکمیت را به اندازه ای عمیق کرد که پس از آن با وجود انجام برخی اقدامات از سوی رژیم این شکاف از بین نرفت تا به سرنگونی حکومت ستم شاهی انجامید.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا با بیان این که قیام هفدهم شهریور سازش با حکومت را به طور کامل از بین برد، اضافه کرد: هفدهم شهریور هر سال یادآور حماسه آفرینی و ایستادگی بزرگ مردان و شیرزنان این سرزمین در برابر گلوله های آتشین دژخیمان پهلوی است چرا که این شهدا عطای زندگی خاکی را به لقای شهد شیرین شهادت بخشیدند.

وی با اشاره به این که قیام خونین هفدهم شهریور در تاریخ جاودانه شده تا عظمت این مجاهدت و استقامت مردمی، همواره روشنایی بخش راه و بصیرت دهنده امت اسلامی باشد، اظهار داشت: هفدهم شهریور روز حماسه آفرینی ملت ایران بوده چرا که با ریخته شدن خون بسیاری از مردم در این روز درخت انقلاب به بار نشست و امروز از ثمره آن استفاده می شود.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا با تأکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب، پاسداشت و بزرگداشت این مناسبت‌ها را وظیفه‌ای انقلابی، ملی و شرعی دانست و گفت: مردم ایران اسلامی به شهدای انقلاب مدیون بوده و باید با الگو قرار دادن شهدا، دین خود را نسبت به آنها ادا کنند.

کد خبر 2366243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha