۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۰

اسماعیل حلالی در گفتگو با مهر:

می‌خواستند به من بازیکن سفارشی بدهند/ از هفته دوم دنبال تغییرات بودند

می‌خواستند به من بازیکن سفارشی بدهند/ از هفته دوم دنبال تغییرات بودند

هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به تغییراتی که در کادر فنی سرخپوشان رخ داده است گفت: از هفته دوم دنبال تغییر کادر فنی بودند. با این روش که نمی شود از تیم انتظار فوتبال داشت!

اسماعیل حلالی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب در ارزیابی‌اش از عملکرد پرسپولیس در لیگ چهاردهم گفت: به نظرم محرومیت پیام صادقیان و کمبود بازیکن تاثیرگذار در این تیم بیشترین دلیل اتفاقات اخیر در این باشگاه است و البته شروع بد هم به دلیل تخریب روانی تیم تاثیر زیادی در افت و نتایج بعدی دارد.

وی افزود: در کل اما من تصور می کنم که زمان مشکلات پرسپولیس را از بین می برد. به نظر من در فوتبال حرفه ای اتفاقاتی که این روزها در پرسپولیس رخ می دهد بسیار عجیب است و مصاحبه ها و اظهار نظرهایی که این روزها می بینیم اصلا با قواعد فوتبال حرفه ای جور نیست و این صحیح نیست که مدیران باشگاه در روزنامه ها و جراید نظراتشان را بگویند بلکه اگر نظری دارند باید فقط در اتاق دربسته باشد و هیچکس نفهمد که چنین حرف‌هایی رد و بدل شده. این جور رفتار کردن نه برای شخصیت خودشان خوبست و نه برای شخصیت طرف مقابلشان!

حلالی در ادامه افزود : شما کجای دنیا چنین مسائلی را می بینید؟ یک عضو هیات مدیره یک چیز می گوید، آن یکی عضو چیز دیگر، به نظر من قبل از فصل باید زمان بگذارند و مربی انتخاب کنند که مطالعاتشان را روی او انجام داده باشند هم از نظر شخصیتی و هم از نظر فنی، نه اینکه یک شبه با یک تلفن یک نفر را سرمربی کنند.

هافبک پیشین سرخپوشان افزود: بعد هم پس از دو روز بخواهند او را عوض کنند تازه هفته هفتم لیگ را تمام کرده ایم اما حاشیه ها و چنین صحبت‌هایی از هفته دوم وجود داشت. شما فکر می کنید کسی می تواند در چنین فضایی کار کند؟ اگر انتخاب های اولیه بر حسب اطلاعات و اصول باشد حتی با جابه جایی هیات مدیره و مدیر عامل هم سرمربی کارش را انجام می دهد در واقع اول فصل باید این انتخاب ها درست صورت بگیرد نه در حین مسابقات و آنهم در هفته هفتم و یا هشتم!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد برهم خوردن کمیته فنی در همان ابتدا و توسط خود دایی و در حالی که باید روی خریدها نظارت وجود داشت می گوید: ساختار فوتبال ما غلط است. وقتی 7 ماه تمام بازیکن حقوق نمی گیرد همان بازیکن یقه خود کمیته فنی را هم می گیرد. در ضمن کمیته فنی باید با مدیر عامل طرف باشد نه با بازیکن یا سرمربی تیم اما در کمیته های فنی ما پنج دقیقه بعد از اظهار نظر همه می دانند که فلانی چه گفته است!

وی افزود: سرمربی کمیته را قبول ندارد، کمیته سرمربی را. حتی خود اعضای فنی هم یکدیگر را قبول ندارند. با این وجود اما من هم معتقدم که باید در فصل نقل و انتقالات نظارت بیشتری روی خرید و فروش ها وجود داشته باشد.

حلالی در ادامه تصریح کرد: پیشکسوتان باید همینجور جاها استفاده شوند. اما اول باید پیشکسوت خودش به خودش بها بدهد و کلاس برود و علم خودش را بالا ببرد نه اینکه تیم پایه را از روی ترحم بدهند به فلانی. در اروپا بهترین بازیکنان را مربی تیمهای پایه می کنند و حسابی برای آن تیمها خرج می کنند. اما مثلا خود من سه سال پیش در زمان رویانیان تیم ب پرسپولیس را داشتم هزار تومان به من نداده بودند اما تیم من داشت تیم بزرگسالان اصلی را می برد!35 میلیون قرارداد من بود یازده میلیون به من دادند 24 میلیون طلبکار شدم. من از جیبم پول خرج کردم اما وقتی سراغ طلبم رااز رحیمی گرفتم بدون خجالت گفت آمده ای آن یازده میلیون را بدهی؟

وی افزود: آن زمان مدام هم معرفی نامه می دادند که فلان بازیکن را به کار بگیر و بهمان بازیکن راسفارش می کردند! آقایان من که فروشی نبودم دست آخر هم رفتم اما شما فکر می کنید با چنین شرایطی فوتبال ایران پیشرفت می کند؟ بازیکن جوانی که روزی آرزوی دیدن فلان مربی را داشته حالا مدام در حال دستی پول گرفتن از همان اسطوره زندگی اش است فکر می کنید اینجوری سنگ روی سنگ بند می شود؟

کد خبر 2366524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha