۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶

عنایتی:

برای هر 360 خانوار یک دفتر فناوری اطلاعات در روستاهای خراسان جنوبی فعال است

برای هر 360 خانوار یک دفتر فناوری اطلاعات در روستاهای خراسان جنوبی فعال است

بیرجند- خبرگزاری مهر: مدیرکل شرکت پست خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر از دفاتر ICT روستایی استفاده مناسبی نمی‌شود، گفت: به ازای هر 360 خانوار روستایی یک دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی در روستاهای خراسان جنوبی فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر از بیرجند، حسین عنایتی ظهر دوشنبه در نشست معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مدیران واحدهای تابعه در خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی استان بزرگی بوده و این برای ارائه خدمات ارتباطات الکترونیک یک فرصت بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه حدود 45 درصد جمعیت خراسان جنوبی را روستاییان تشکیل می‌دهند، بیان داشت: در حال حاضر به ازای هر 360 خانوار یک دفتر ICT روستایی در استان وجود دارد.

مدیرکل شرکت پست خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر پنج هزار و 500 کیلومتر از زیرساخت‌های خراسان جنوبی تحت پوشش شبکه‌های ارتباطی و خدمات شرکت پست استان است.

عنایتی تعداد دفاتر پست دولتی استان را 14 مورد دانست و گفت: در حال حاضر شرکت پست خراسان جنوبی با وجود 133 نیروی رسمی و قراردادی و 158 نیروی پشتیبان به ارائه خدمات می‌پردازد.

خرید و فروش اینترنتی در خراسان جنوبی 58 درصد افزایش داشته است

وی با بیان اینکه پست خراسان جنوبی در سال گذشته توانسته است 67 درصد از هزینه‌های خود را پوشش دهد، افزود: در پنج ماهه نخست امسال نیز 68 درصد سرانه درآمدی این شرکت تحقق یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل شرکت پست خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه این استان جزو محدود استان‌هایی است که پنج درصد از درآمد خود را از طریق ارائه خدمات اینترنتی و فناوری اطلاعات بدست می‌آورد، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون خرید و فروش اینترنتی در خراسان جنوبی 58 درصد افزایش داشته است.

خدمات شرکت پست در راستای اقتصادی‌کردن دفاتر ICT روستایی پیش رود

عنایتی با بیان اینکه روز به روز خرید اینترنتی کالاهای کوچک و ارزان‌قیمت به سمت کالاهای بزرگ و با قیمت بالاتر در جریان است، ادامه داد: متوسط خرید اینترینتی استان در سال گذشته 22 هزار تومان بود که امسال این مبلغ به 38 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از دفاتر ICT روستایی استفاده مناسبی نمی‌شود، بیان داشت: خدمات شرکت پست باید در راستای اقتصادی ‌کردن دفاتر فناوری اطلاعات روستایی و ارتقا و بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی و سلامت اداری پیش رود.

مدیرکل شرکت پست خراسان جنوبی ادامه داد: به همین منظور لازم است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان درگاه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات عمومی تعیین شود.

به گفته وی بهره‌گیری از دفاتر فناوری اطلاعات روستایی برای ارائه خدمات پستی و مخابراتی، تدوین آیین‌نامه توسعه ارتقا و بهره‌برداری دفاتر فناوری اطلاعات روستایی، اقدام کمیته راهبردی دفاتر پیشخوان و فناوری اطلاعات روستایی برای پرهیز از موازی‌کاری و اقدامات جزئی و ناهماهنگ ضروری است.

عنایتی با بیان اینکه از چهار سال گذشته در استان بار حجاج از طریق پست انجام می‌شود، یادآور شد: شرکت پست خراسان جنوبی نخستین استانی است که در زمینه ثبت‌نام دانشگاه‌ها نیز تمام مراحل ثبت‌نام دانشجویان را به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌دهد.

کد خبر 2366586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha