۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۵۲

آیت الله اراکی:

جهان اسلام وارد مرحله شکل گیری امت واحده اسلامی شده است

جهان اسلام وارد مرحله شکل گیری امت واحده اسلامی شده است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آغاز همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با بیان اینکه جهان اسلام آماده ورود به مرحله جدیدی از تمدن اسلامی و شکل گیری امت واحده اسلامی شده است، تصریح کرد: امیدواریم علمای مقاومت با بسیج مستضعفین جهان اسلام نهضت حمایت مقاومت پشتیبانی از قربانیان صهیونیسم و تکفیر را کلید بزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز 18 شهریورماه در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با بیان اینکه جهان اسلام وارد پیکار بین المللی و فراگیر علیه استکبار جهانی در دوشاخه شده است تصریح کرد: شاخه قدیمی پیکار علیه جهان اسلام همان صهیونیسم و شاخه نوین آن تکفیر و فتنه در جهان اسلام است.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل صف واحد در مقابل پیکار علیه جهان اسلام افزود: جنگی فراگیری که استکبار علیه جوامع مظلوم به راه انداخته ایجاب می کند که نخبگان و علمای جهان اسلام که توده مردم را هدایت می کنند صف واحدی علیه صهیونیسم و فتنه جدید تشکیل دهند.

وی جوامع اسلامی را نیازمند تشکیل یک جبهه واحد علیه استکبار دانست و افزود: امروز مقاومت اسلامی فلسطین نیازمند سلاح برای دفاع از خود است. بعد از مقاومت مردم در غزه و شکوه مقاومت آنان، ما از مرحله پایداری در برابر صهیونیسم و استکبار جهانی عبور کرده ایم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: جهان اسلام در مرحله دوم پیکار علیه استکبار وارد ریشه کن سازی رژیم صهیونیستی و پایه ریزی امت واحده اسلامی شده است.

آیت الله اراکی از کشورهای اسلامی خواست تا آمادگی خود را برای مرحله جدید مقاومت بسیج کنند.

وی در تشریح دو گام اساسی در خصوص بسیج جوامع اسلامی افزود: گام نخست تسلیح کرانه باختری است و در گام دوم مقاومت دیگر نباید محدود به نوار غزه بماند و باید به خارج از آن گسترش یابد. این به آن معناست که جهان اسلام آماده ورود به مرحله جدیدی از تمدن اسلامی و شکل گیری امت واحده اسلامی شده است.

آیت االه اراکی هدف از همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین را به دو منظور دانست و افزود: در هدف اول ما به دنبال تشکیل اتحادیه فراگیر و جهانی علمای مقاومت در سراسر جهان اسلام هستیم.

وی تشکیل بسیج جهانی برای کمک به قربانیان صهیونیست و خطر تکفیر را هدف دوم این همایش عنوان و ابراز امیدواری کرد: هزاران نفر از علمای جهان اسلام در این اتحادیه حضور یابند و برای آماده سازی مقاومت برای ورود به مرحله جدید خود را آماده سازند.

کد خبر 2366850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha