۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳

اداره کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش کردستان تفاهم نامه امضا کردند

اداره کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش کردستان تفاهم نامه امضا کردند

سنندج-خبرگزاری مهر: در راستای اجرای طرح گفتمان های دینی تفاهم‌نامه همکاری بین ادراه کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش کردستان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان  شامگاه گذشته در جلسه ای که به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی استان در سنندج تشکیل شد، گفت: این تفاهم نامه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با نحله های انحرافی منعقد می شود.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری عنوان کرد: در این تفاهم نامه طرفین متعهد می شوند با استفاده از امکانات و منابع موجود تمام توان و همت خود را برای اجرایی کردن مفاد این تفاهم نامه به کار گیرند.

وی اظهارداشت: در سال تحصیلی جاری مقرر شده که 2 هزار و 500 گفتمان دینی در مدارس استان برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: تهیه و تدوین شیوه‌نامه دوره آموزشی، تهیه گزارش پایانی، دعوت از اساتید نخبه و برجسته کشوری و استانی و پرداخت حق‌الزحمه و هزینه ایاب و ذهاب اساتید از جمله تعهدات این اداره کل در این تفاهم نامه است.

حجت‌الاسلام مسعود‌صفی‌یاری ادامه داد: بسترسازی مناسب و دعوت از واجدین شرایط برای شرکت در دوره‌های آموزشی، اعطای گواهی ضمن خدمت به شرکت کنندگان فرهنگی و تقبل پذیرایی و مکان برگزاری دوره‌ها هم از تعهدات اداره کل آموزش و پرورش استان در این تفاهم نامه است.

وی به مفاد این تفاهم نامه اشاره کرد و اظهارداشت: برگزاری 700 گفتمان دینی در طول سال تحصیلی 93 – 94 در مدارس دوره راهنمایی و متوسطه به‌ویژه مدارس خاص از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وی افزود: مقررشده آموزش و پرورش برنامه‌ ریزی و هماهنگی لازم را با لحاظ کردن رعایت برنامه آموزشی مدارس به عمل آورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه برای اعتلا و غنای هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی، دوره‌های توانمندسازی مدرسان و مربیان قرآن در مدارس استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری ادامه داد: اجرای طرح بینات، برگزاری مراسم در مناسبت‌های دینی به ویژه اعزام مبلغ، برگزاری دوره آموزشی امامان جماعت مدارس، برگزاری دوره آموزشی فرق اسلامی و آشنایی با نحله های انحرافی ویژه مدیران، معاونین و مربیان پرورشی و برگزاری دوره آموزشی صحیح روخوانی قرآن کریم از دیگر مفاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی کردستان است.

وی عنوان کرد: تبلیغات اسلامی کردستان همچنین 50 گفتمان دینی والدین را با باهمکاری انجمن اولیا و مربیان مدارس برگزار می کند و همکاری لازم را برای برپایی پایگاه‌های اوقات فراغت در سطح استان انجام خواهد داد.

وی ادامه داد:همچنین براساس مفاد تفاهم‌نامه یاد شده آموزش و پرورش همکاری و هماهنگی لازم را برای راه‌اندازی و تقویت دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا پسرانه و دخترانه با اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان انجام خواهد داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: ایجاد فضای گفتگو و هم‌اندیشی با نوجوانان و جوانان به منظور رشد بینش، اعتماد به نفس، توانمندی در مناسبات اجتماعی و تعالی معنوی آنها از جمله اهداف برگزاری طرح گفتمان‌های دینی در مدارس است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری به محورهای فرهنگ ساز در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: تقویت نظام تبلیغ دینی در عرصه‌های فرهنگی با استفاده از مدل گفتمان دینی، مداخله هدفمند و آگاهانه در سیر مولفه‌های فرهنگی، فرهنگ‌سازی شیوه‌های انتقاد سالم و پرورش تفکر نقاد و دانش‌افزایی در حوزه مباحث اجتماعی و فراگیری مهارت‌های زندگی و همچنین کمک به رشد علمی فضای مساجد و مدارس به عنوان محورهای فرهنگ‌ساز در جامعه از دیگر اهداف اجرای طرح گفتمان‌های دینی است.

وی از ویژگی‌های طرح گفتمان‌های دینی را پرهیز از یک‌جانبه گرایی و کلی گویی و داشتن قابلیت انعطاف‌پذیری و سهولت فهم، سلامت بیان و ترکیب تعامل دوسویه ذکر و بیان کرد: ماهیت و کارکرد پیام گفتمان دینی قابلیت نظری و عملیاتی آن بر پایه ارتباط دوسویه و چهره به چهره تحقق می‌یابد.

 

 

 

کد خبر 2366867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha