۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵

حجت الاسلام روحنی نیا:

قرآن هدایت گر بشر در برابر انحراف ها و پلیدی ها است

قرآن هدایت گر بشر در برابر انحراف ها و پلیدی ها است

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی را قرآن هدایت گر بشریت در برابر انحراف ها و پلیدی ها دانست و بر ترویج بیش از پیش آموزه های قرآنی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی ماه رمضان که در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: قرآن هدایت گر بشریت در برابر انحراف ها و پلیدی ها بوده و توسل به فرهنگ قرآنی می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند.

وی افزود: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی، یکی از مهمترین راه های مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان، توسل به فرهنگ قرآنی است.

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: باید مفاهیم و فرهنگ قرآنی  در تمامی شئونات زندگی انسان  جاری شود، چرا که  این فرهنگ می تواند دست یابی به اهداف والای اسلامی را میسر کند.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری از سالهای گذشته همواره بر توطئه دشمنان و تهاجم فرهنگی آنان هشدارهایی را ارائه فرموده بودند و سال جاری را نیز با نام فرهنگ مزین کردند که این نشان از اهمیت و جایگاه فرهنگ در تعاملات انسانی دارد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی اضافه کرد: هیچ مکتبی بالاتر از قرآن نیست، قرآن را باید شناخت چرا که شناختن آن بر هر انسانی ضروری است.

وی با تأکید بر تلاوت قرآن اظهار کرد: تلاوت قرآن کلید ارتباط مبدأ است، قرآن را باید فهمید چرا که فهم قرآن راهگشای انسان به سوی معارف بزرگ عرفانی و معنوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در پایان گفت: تمامی کسانی که در حوزه علوم قرآنی فعالیت دارند قابل تقدیر و ستایش هستند.

در پایان این مراسم شماری از فعالان قرآنی ماه مبارک رمضان در خراسان شمالی از سوی امام جمعه بجنورد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان تقدیر شدند.

کد خبر 2367172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha